I got 99 problems en de accu is er een van! Gsxr 600 k7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sicka2

MF'er
2 jun 2012
61
2
Den haag
Hallo luitjes,

Ik heb problemen met mijn accu en ik hoop dat iemand hier wat meer over weet.

Ik ben gisteren een wat langere rit gaan maken op mijn gsxr 600 k7. Deze staat al een aantal maandjes binnen en is er alleen een paar keer uit geweest voor een paar korte ritjes.

De hele tijd tijdens de rit rook ik al een zwavel geur maar ik had niet door dat dit van mijn motor kwam. Thuis kwam ik erachter dat dit van mijn accu af kwam. Ik zag wat vloeistof in van de naden van mijn accu zitten. Verder was de accu gloe-iend heet en stond die bol. Ik heb hem meteen ontkoppeld en in de tuin gezet..
Wat kan de oorzaak hiervan zijn geweest??

Nou is dit al de tweede keer in een jaar dat mijn accu het begeeft. B|

Is dit ongeluk? Of kan een ander probleem de oorzaak zijn?
Alvast bedankt! :)

Sicka
 
Ga er maar van uit, dat je spanningsregelaar stuk is. Als accu's bol gaan staan en heet zijn, krijgen ze een te hoge laadspanning voor de kiezen.


Godver... Mijn spanningsregelaar heeft dit jaar al in de fik gestaan, heb em toen ook moeten vervangen. Heb geen geluk met dit ding... |(

Lekkende accu heb ik nog geen kennis mee gemaakt, maar mijn accu heeft het al twee keer begeven in mijn GSX-R 600 K6. Helemaal leeggezogen, zat nog 2,3 Vollt in of iets... Kon er al twee weggooien.

Lijkt net alsof die gixxers die dingen eten...
 
Laatst bewerkt:
Misschien eens naar je Stator kijken. ;)
Deze spoelen van deze dingen fikken door en er is een upgraded variant beschikbaar.
Uiteindelijk sloopt dit ook je spanningsregelaar.

Maatje van mij heeft het vorig jaar gehad. op zijn 750K6 en dat is dezelfde als die van jouw, voor zover mij bekend.
 
+1 voor de topic titel!

en idd het meest favovoer van gixxer's blijven de spanningsregelaar.... zowel bij mijn srad gehad als de k3 1000 van mijn schoonpa... in beide gevallen de accu heet geworden en stinken (droog gekookt)
 
mooie topic-titel :)
Haha :9

Misschien eens naar je Stator kijken. ;)
Deze spoelen van deze dingen fikken door en er is een upgraded variant beschikbaar.
Uiteindelijk sloopt dit ook je spanningsregelaar.

Maatje van mij heeft het vorig jaar gehad. op zijn 750K6 en dat is dezelfde als die van jouw, voor zover mij bekend.


Thnx voor de tip! En ik ga zeker naar die gel accu's kijken :}

+1 voor de topic titel!

en idd het meest favovoer van gixxer's blijven de spanningsregelaar.... zowel bij mijn srad gehad als de k3 1000 van mijn schoonpa... in beide gevallen de accu heet geworden en stinken (droog gekookt)

Het is in ieder geval bloedirritant!!
 
Euuuhhh, klein detail.

Heeft je accu gelekt? Indien deze gelekt heeft zou ik als een gesmeerde bliksem alles waar deze gelekt heeft grondig afspuiten met water. Het zou lullig zijn als het accu zuur door iets heen vreet dat heel moet blijven. framedelen oid.

db
 
jep water en soda ff schoonmaken :Y

ik denk iig dat de spanningsregelaar kapot is, ik weet dat er op de GSR600 een terug roep actie op is geweest (zelfde blok) misschien is die van jou er ook nog 1 van die partij.
je kan natuurlijk even de laadspanning meten als je er een andere accu in hebt gezet, de laadspanning moet ongeveer 14V zijn.

zelf denk ik niet dat het van de dynamo komt maar uitsluiten zonder controle kan ik natuurlijk niet ;)

dus ik zou de accu vervangen en gelijk de laadspanning meten (niet eerst mee gaan rondtoeren :N ) en dan wanneer noodzakelijk ook de regelaar vervangen.



GR NEMO
 
Euuuhhh, klein detail.

Heeft je accu gelekt? Indien deze gelekt heeft zou ik als een gesmeerde bliksem alles waar deze gelekt heeft grondig afspuiten met water. Het zou lullig zijn als het accu zuur door iets heen vreet dat heel moet blijven. framedelen oid.

db

Ik zag alleen wat vocht zitten aan de bovenkant verder zag ik gelukkig nergens vloeistof liggen toen ik de accu eruit had gehaald

jep water en soda ff schoonmaken :Y

ik denk iig dat de spanningsregelaar kapot is, ik weet dat er op de GSR600 een terug roep actie op is geweest (zelfde blok) misschien is die van jou er ook nog 1 van die partij.
je kan natuurlijk even de laadspanning meten als je er een andere accu in hebt gezet, de laadspanning moet ongeveer 14V zijn.

zelf denk ik niet dat het van de dynamo komt maar uitsluiten zonder controle kan ik natuurlijk niet ;)

dus ik zou de accu vervangen en gelijk de laadspanning meten (niet eerst mee gaan rondtoeren :N ) en dan wanneer noodzakelijk ook de regelaar vervangen.

GR NEMO

Ja volgens mij valt die van mij er net niet onder.. Nee ik ga er zowiezo eerst mee langs de garage voordat ik weer ga toeren andere rij ik misschien wel meer naar de klote
 
Hi,

Bij mij is twee weken geleden ook de accu verrot geraakt; stonk naar rotte eieren. Spanningsregelaar doorgemeten die was inderdaad ook niet lekker. S

Echter zit ik met nog een uitdaging; na het vervangen van de accu en spanningsregelaar, wanneer mijn contact op "ON" zet brand er steeds een-en-dezelfde zekering door. Namelijk die van het ontbrandingsysteem (ignition). Er zit kortsluiting ergens ...

Zekering aansluiting doorgemeten, stekkers getrokken en wanneer ik de zwarte stekker die op de ECU/ECM uitkomt (die met de constante +) ontkoppel heb ik geen kortsluiting.

Iemand een idee van de oorzaak ? Ik heb begrepen dat in een dergelijk geval de ECU/ECM het laatste is wat er stuk kan gaan.
 
Hi,

Bij mij is twee weken geleden ook de accu verrot geraakt; stonk naar rotte eieren. Spanningsregelaar doorgemeten die was inderdaad ook niet lekker. S

Echter zit ik met nog een uitdaging; na het vervangen van de accu en spanningsregelaar, wanneer mijn contact op "ON" zet brand er steeds een-en-dezelfde zekering door. Namelijk die van het ontbrandingsysteem (ignition). Er zit kortsluiting ergens ...

Zekering aansluiting doorgemeten, stekkers getrokken en wanneer ik de zwarte stekker die op de ECU/ECM uitkomt (die met de constante +) ontkoppel heb ik geen kortsluiting.

Iemand een idee van de oorzaak ? Ik heb begrepen dat in een dergelijk geval de ECU/ECM het laatste is wat er stuk kan gaan.
Maak maar een eigen topic aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan