clipons omdraaien 88'er gsxr 750

jbt

MF veteraan
11 mrt 2009
3.607
1.999
Tilburg
ik wil een iets relaxtere zit op mijn 88'er GSXR 750

een mogelijkheid is om een SBK stuur te monteren, maar dat gaat me teveel kosten (risers, stuur, nw remleiding)

nu heb ik gekeken om mijn clipons om te draaien, maar de clipon zit met een bout in de kroonplaat geschroefd.

wanneer ik dus de clipons omdraai kan ik de clipon alleen nog maar vastzetten met de 2 bouten van de clipon zelf. Is dit stevig genoeg? (die bout zullen ze er toch niet voor niets in gemaakt hebben...)

moet ik dan de linker clipon rechts monteren (en rechter clipon dus links), of moet ik ze gewoon omdraaien aan dezelfde kant?

wie heeft hier ervaring mee? (en wil dit dan ook met mij delen...)
 
In de tijd dat er normaal een stuur op een motor zat ipv clip-ons, en je kocht een setje clip-ons los, dan zaen die altijd alleen maar om de poten geklemd met 2 boutjes, vaak gewoon m6
 
Die bevestiging op de kroonplaat is volgens mij meer te maken met de hoek die de clip-ons maken. KTM heeft dit ook (RC-8R) , daar kun je ze verstellen.

Andere motoren hebben weer twee nokjes die "om" de kroonplaat heen vallen, etc. Als je ze verkeerd monteerd kun je je tank beschadigen, of kabels stuk trekken.
 
kuip wil ik tch verwijderen, dus dat is geen probleem.
met de tank moet ik uitproberen.

de voorvorkpoten steken nu al een stukje door de kroonplaat, dus wanneer ik ze er nog een paar cm verder doorheen steek, kunnen de clipons op de kroonplaat gemonteerd worden ipv eronder.
 
kuip wil ik tch verwijderen, dus dat is geen probleem.
met de tank moet ik uitproberen.

de voorvorkpoten steken nu al een stukje door de kroonplaat, dus wanneer ik ze er nog een paar cm verder doorheen steek, kunnen de clipons op de kroonplaat gemonteerd worden ipv eronder.


houd er wel rekening mee dat je de stuureigenschappen verandert als je de voorvork te veel doorsteekt.
 
Welkom op zxr750.messageboard.nl

Zelfde truc en schijnt goed te werken.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan