Kawa ZX-6R Ninja slaat af??!!!

1 mei 2007
89
0
Peize
Hallo iedereen,
Ik heb een Kawa ZX-6R Ninja uit 1998.
Als je het gas dichtdraait en dan aansluitend of met enige tussen pauze de koppeling intrekt dan wil de motor af en toe afslaan.
Er zitten nieuwe bouchies in, de carburateurs zijn gesynchroniseerd, CO2 staat nu afgesteld op 3,5% maar we hebben vanaf 2,5% tot bijna 5% alles geprobeerd (iedere keer een slagje hoger) stationair loopt hij op ongeveer 1300 toeren..
Als je sportief rijd (tussengas bij het terugschakelen enz.) dan is er niks aan de hand.
Wie kan mij helpen???? Dit is namelijk erg lastig vlak voor een rotonde of bocht, moet hem op de koppeling weer starten of met de startknop natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
:^

Slaat de motor tamelijk abrupt af? Controleer dan (voor zover aanwezig) de contact-breek schakelaars op de koppeling


je vlotterhoogte checken, staat misschien wat laag

zakt het toerental ook onder het normale stationaire toerental? bij afremmen
 
Laatst bewerkt:
@ Pas: Ik had hem eerst op 1500 toeren draaien maar ik vond dat hij wat snel warm werd in de stad, tenminste, 5 blokjes op de temp. meter vond ik hoog, of is dat normaal?? En de choke blijft niet hangen naar mijn idee
@ Motorcycle repairman: koppelingsschakelaar heb ik al geprobeerd, was niet het probleem helaas.
@ Fury: Vlotterhoogte checken? Kan je dat uitleggen? Zat namelijk ook aan een brandstoftoevoer te denken. En het toerental zakt bij het afremmen gewoon, maar vanaf het moment dat ik de koppeling intrek, dan zie je inderdaad dat hij heel snel naar beneden klapt, onder het normale toerental en dan uitslaat.
 
Laatst bewerkt:
Misschien nog een puntje: als-ie koud minder last heeft/geeft dan warm, ook checken op Valse Lucht (rubber tussen carb en blok); een heel klein pietsie kan daar verziekend werken en wordt gewoonlijk erger met warmte.

Hier op forum geleerd: met stationair draaiende motor deodorant op die rubbers nevelen, maar niet zo heftig dat het luchtfilter eraan meesnuift. Veranderend toerental zou dan duiden op een lekkage tussen carb en blok.
 
als ie valse lucht aan zou trekken dan gaat ie ook heel onrustig lopen. Maarja, valse lucht heeft ook weer een soortgelijk effect als choke aan laten staan.

Maar als je 'm dus hoger stationair zet is het geen probleem meer? Ik had in de stad nog wel eens dat m'n fan aan sloeg ja...
 
Laatst bewerkt:
Als hij warm is dan is het probleem niet erger dan als hij koud is..
Wat me laatst wel opviel, maar ik kan het me ook verbeeldt hebben, is dat toen de tank bijna leeg was dat het toen iets erger was, maar met een volle tank komt het ook voor.
Nogmaals, ik kon het me ook verbeeldt hebben
En wat betreft valse lucht, hij loopt juist helemaal niet onrustig, hij loopt zelfs heel mooi rustig, mooi vloeiend geluid.
 
Laatst bewerkt:
Hij staat toch niet te rijk he ?
Vacuumslang benzine kraan ok ?
het afstellen van je vlotterniveau en de hoogte staat in je WPH en staat ook hier op het forum doe maar een zoek.
neem aan dat je luchtfilter etc ok is , zit er een compleet sportuitlaat onder ? zo ja is de motor afgesteld hierop ?


Uitvallen van motor tijdens inknijpen koppeling???

kijk eens bij het antwoord van kriske
 
Laatst bewerkt:
Nee, hij staat niet te rijk nee, die afstelling heb ik gecontroleerd en bijgesteld, op meerdere niveaus maar niks hielp. vacuumslang nog niet gecontroleerd.
luchtfilter is ok, en de originele uitlaat zit er nog onder..
blijft lastig zoeken dus.
het antwoord van Kriske over die gaskabels, daar heb ik ook al eens aan gedacht, maar ik snap niet precies hoe die oplossing in elkaar steekt.
stel je dan de gaskabel losser af die normaal het gas weer dicht duwt? en de gaskabel die het gas open trekt moet dat strakker??
 
Tenminste zo doe ik het de kabel die het gas open trekt eerst af te stellen met z`n speling van 2 mm daarna de kabel die het gas weer dichtduwt afstellen. Probeer eens te rijden met alleen de kabel gas open deze uiteraard goed afgesteld , de ander even niet gebruiken (ff los laten hangen) Het is inderdaad zoeken geblazen waar het aan ligt maar je moet soms toestanden uitsluiten die het zouden kunnen veroorzaken.

choke die blijft hangen , gaskabels niet goed afgesteld , vuil luchtfilter, sportuitlaatsysteem , vlotter niveau, vuile carbs , arm afgesteld,te rijk , iets elektrisch etc .

succes !
 
Laatst bewerkt:
Probeer ook eens bij droog weer en niet te volle tank, of rijden zonder tankdop verschil maakt (tankventilatie onvoldoende); desnoods een nylonkous over het gat tegen inwaaiend stof.
 
Laatst bewerkt:
Heb even wat geprobeerd, met de tankdop open maakt helemaal niks uit.
Maar heb wel een betere balans gezocht tussen de gas trekkabel en gas duwkabel, en het lijkt in ieder geval een stuk beter te gaan.
Heb een ritje van 120 km gereden, echter wel terugschakelen met een beetje tussengas en als je wilt stoppen de koppeling pas intrekken als hij op ongeveer 2500 / 3000 toeren draait, maar hij sloeg geen een keer af.
puur toeval?
 
Hoewel dit een oude post is wil ik toch even reageeren voor mensen die dit zelfde probleem hebben.

Ik heb dus een '98 zx6r waarmee ik exact hetzelfde probleem had.
Afslaan als je de koppeling intrekt, daarna zo weer starten. en idd erg gevaarlijk
als je ergens voor een rotonde of bocht 3 versnelling terug moest...
Alles geprobeerd tot de tps sensor opnieuw afstellen aan toe.
De mijne had 47000km gelopen en wat het probleem bleek te zijn was dat de kleppen waarschijnlijk nog nooit waren afgesteld en daarom zo strak stonden dat het eigenlijk een wonder was dat ie niet kapot was gelopen.
Na het kleppen stellen geen problemen meer met afslaan...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan