Balhoofdlagers versleten?

Franky6oy

MF'er
20 jun 2013
51
0
Breda
Beste motorrijders,

Vandaag was ik een rit aan het maken. Het bochten rijden ging erg lekker en het was volop genieten. Ik merkte alleen dat als ik 80 kmpu rijd en dan het stuur loslaat dat het stuur best hevig heen en weer gaat. Het duurt een paar seconden voordat het stuur jeen en weer begint te gaan. Ik denk zelf aan versleten balhoofdlagers, maar dat zou ik ook in de bochten moeten merken toch?
 
Beste motorrijders,

Vandaag was ik een rit aan het maken. Het bochten rijden ging erg lekker en het was volop genieten. Ik merkte alleen dat als ik 80 kmpu rijd en dan het stuur loslaat dat het stuur best hevig heen en weer gaat. Het duurt een paar seconden voordat het stuur jeen en weer begint te gaan. Ik denk zelf aan versleten balhoofdlagers, maar dat zou ik ook in de bochten moeten merken toch?
Dat is een kwaaltje van die motoren, en kan versterkt worden door slijtage aan voorband en balhoofdlager.
 
ik heb ook zo'n ding gehad. Inderdaad eerder genoemde zaken (banden en balhoofdlagers), maar check ook de wiellagers, en vervang in hemelsnaam de standaard veren en olie als die er nog in zit. Dat was 15 jaar geleden al niet best, en nu is het gewoon echt slecht.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan