Action motorolie deel 3: valt er nog iets toe te voegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietel

MF veteraan
21 aug 2008
1.226
1
Amsterdam
Twee weken zonder uiterst vermakelijke Action olie draad, hoe kan dat nou!!!

Deze keer geen tendentieuze poll maar een quote van de openingspost van het originele topic uit 2007:
Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten :Y )
5 jaar lang is er dus oeverloos gediscussieerd over "friction modifiers" terwijl dat in de eerste post al duidelijk was... Daarna is het tweede topic binnen een jaar volgebrald. En toch blijft het leuk.

Brand maar los met je ervaring met dit product of je mening erover!!!
 
Je kunt dus beter een nieuwe BMW mijden. Een oude is beter. Een nieuwe BMW heeft de kwalen van een oude versleten motor. En als je een "goede" olie verbruikt blijft een BMW dus slecht.
EN tegen de tijd dat de motor eindelijk is zoals je mag verwachten, dan gaat de versnellingsbak stuk.

Goed spul, BWM. Koop beter een Ural. Dan staat de prijs in ieder geval in verhouding tot de kwaliteit.


Ik vind die Urals anders schreeuwend duur voor wat je krijgt, neem dan een Jawa of een MZ, die zijn echt goedkoop.
 
Nou, vergelijk de nieuwprijs van een gangbare BMW eens met de nieuwprijs van een gangbare Ural. Dan is een Ural ineens niet zo gek meer. Voor dat prijsverschil kun je heel veel Action olie kopen.
En die olie zal je nodig hebben met zo'n ding. Die waren,toen ik mijn rijbewijs haalde (1975) al hopeloos achterhaald..... Ongeveer hetzelfde als nu een nieuwe Aristona zwart/wit tv kopen (mocht dat kunnen) en zeggen dat die een beter beeld heeft als een HD flatscreen. :N
 
In de motor nog geen ervaring mee auto wel.
50 dznd km met action olie in mijn dodge magnum gereden op lpg. geen olieverbruik! geen tik of wat dan ook.

Olie van van cranenbroek is ook aanrader!
Iedere ongeblazen auto durf ik het zonder pardon in te gooien, motoren ga ik atijd voor vol synteet.
 
Sinds kort heb ik een CB-1 met anderhalve ton op de teller (91k miles). Kan ik daar beter de 10w40 of 5w40 in gooien?

Instructieboekje zegt minimaal API SE or SF dus van mij hoeft de olie niet 15€ de liter te kosten. O-)
 
De CB-1 komt uit de tijd dat JASO MA en de huidige additieven nog niet bestonden, en dit zal dus ook niet genoemd worden in je instructieboekje.

Het zal waarschijnlijk gewoon goed gaan hoor, maar ik wil wel gezegd hebben dat je redenatie niet klopt.

En 10w40 of 5W40 is eigenlijk meer de keuze of je op volsyntheet wil rijden of niet. Verder maakt het maar weinig uit.
 
komt omdat die olie ook niet voor bakken is gemaakt

ben nu van castrol half 10w40 syn naar motul vol syn 10w40 gegaan de motor loopt stuk stiller / schakelt beter / alles loopt soepeler .

misschien dat ik in een barrel die action meuk gooi maar zeker niet in me gix ook niet in de xj

had het wel in me blik zitten waar het voor gemaakt is :) ( oud blik )
 
komt omdat die olie ook niet voor bakken is gemaakt

ben nu van castrol half 10w40 syn naar motul vol syn 10w40 gegaan de motor loopt stuk stiller / schakelt beter / alles loopt soepeler .

misschien dat ik in een barrel die action meuk gooi maar zeker niet in me gix ook niet in de xj

had het wel in me blik zitten waar het voor gemaakt is :) ( oud blik )

Ik ben het helemaal met je eens. :Y :Y Die Motul olie is duur maar perfect spul. Hiermede wordt de stelling van "olie is olie"gelijk helemaal ontkracht. :X Dat is complete onzin. Dat is hetzelfde als een Dacia met een Mercedes vergelijken en zeggen een auto is een auto dus een Dacia is net zo goed als een Mercedes. :? Ook complete onzin dus.
Groet Jan :W :W
 
En die olie zal je nodig hebben met zo'n ding. Die waren,toen ik mijn rijbewijs haalde (1975) al hopeloos achterhaald..... Ongeveer hetzelfde als nu een nieuwe Aristona zwart/wit tv kopen (mocht dat kunnen) en zeggen dat die een beter beeld heeft als een HD flatscreen. :N

vind ik een slechte vergelijking , sindsdien is de maximum snelheid ingevoerd en verlaagd en zijn de programma's minder/slechter geworden.

dus ja, graag weer die Aristona met de programma's van toen :(












:+
 
Ik ben het helemaal met je eens. :Y :Y Die Motul olie is duur maar perfect spul. Hiermede wordt de stelling van "olie is olie"gelijk helemaal ontkracht. :X Dat is complete onzin. Dat is hetzelfde als een Dacia met een Mercedes vergelijken en zeggen een auto is een auto dus een Dacia is net zo goed als een Mercedes. :? Ook complete onzin dus.
Groet Jan :W :W

idd je merk gewoon verschil ging overgens om motul 7100 niet eens de duurste 300 V
castrol RS was wat ik had .

kan je nagaan hoe die met action olie rijd :')
op olie niet besparen (mijn mening atans ) doe dat lekker op imitatie handgrepen ofzo maar niet op olie :)
 
Ik ben het helemaal met je eens. :Y :Y Die Motul olie is duur maar perfect spul. Hiermede wordt de stelling van "olie is olie"gelijk helemaal ontkracht. :X Dat is complete onzin. Dat is hetzelfde als een Dacia met een Mercedes vergelijken en zeggen een auto is een auto dus een Dacia is net zo goed als een Mercedes. :? Ook complete onzin dus.
Groet Jan :W :W

maar om nu van alles maar het beste te nemen is net zo'n onzin of ga je met een T282 boodschappen doen omdat er meer (=beter) in kan
File:Liebherr_t282_1.jpg


nee toch? dan maak je toch ook de afweging qua kosten en daadwerkelijk gebruik
 
Ik ben het helemaal met je eens. :Y :Y Die Motul olie is duur maar perfect spul. Hiermede wordt de stelling van "olie is olie"gelijk helemaal ontkracht. :X Dat is complete onzin. Dat is hetzelfde als een Dacia met een Mercedes vergelijken en zeggen een auto is een auto dus een Dacia is net zo goed als een Mercedes. :? Ook complete onzin dus.
Groet Jan :W :W

Inderdaad helemaal niet hetzelfde, ik zag in de consumentengids dat een dacia sandero betrouwbaarder is dan welke Mercedes dan ook. Toch bijzonder gezien de prijsverschillen.
 
ik heb bij MDI Herpen 3 liter Silkolene Comp4 10W40 motorfietsolie ASPI SJ en JASO MA besteld en ontvangen.
Er staat een productie datum op de flessen van 6 februari 2008
Is die ouwe zooi nog wel goed.
Hun zelf zeggen van wel natuurlijk.
Gebruiken of niet??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan