R6 blok overgezet, 1 stekker teveel overgehouden

Insanity03

MF veteraan
10 mei 2012
1.875
337
Hey,

Ik heb een R6 uit 2004 waar ik het motorblok heb vervangen met een blok van een R6 uit 2005. Na wat grof geweld is dit gelukt.
Na het plaatsen van de blok zijn alle stekkers van het blok aangesloten aan de kabelboom, maar ik heb 1 stekker overgehouden en die komt vanuit de injectie/gaskleppenhuis.

Heb echt zo n 2 uur lopen zoeken naar een 5 pins female stekker uit de kabelbom maar ik heb m nog niet gevonden.

Wanneer ik het contact aanzet geeft hij de volgende fouten:
13 - Intake air pressure sensor: open or short circuit detected.
15 - Throttle position sensor (for throttle valves): open or short circuit detected. Throttle position sensor (for throttle valves) coupler connection is loose.
21 - Coolant temperature sensor: open or short circuit detected.
22 - Air temperature sensor: open or short circuit detected.

Uit deze fouten kan ik concluderen dat ze ontstaan zijn door die losse stekker |(

Mijn vraag aan jullie is of jullie weten waar deze stekker op de kabelboom mogelijk zit.

Fotos:
Gaat om de linker zwarte:
11lsveq.jpg


2u8gg05.jpg
 
Heb je al bij het oude blok gecheckt of deze connector er ook zit?
Per bouwjaar kunnen er natuurlijk verschillen zijn.
Als op je oude blok de connector ook aanwezig is kun je wellicht aan de hand van hoe de kabel omhoog steekt determineren waar je contraconnector op de fiets moet zitten.
 
Heb je al bij het oude blok gecheckt of deze connector er ook zit?
Per bouwjaar kunnen er natuurlijk verschillen zijn.
Als op je oude blok de connector ook aanwezig is kun je wellicht aan de hand van hoe de kabel omhoog steekt determineren waar je contraconnector op de fiets moet zitten.

Stekker komt uit de gaskleppenhuis. De gaskleppenhuis heb ik van mijn oude blok overgezet naar de nieuwe. Dus dit zou niets met het blok te maken moeten hebben.

Ik vraag me af of de stekker van de kabelboom aan de linker of rechterkant van de motor zit en of hij eventueel lang of kort is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan