Suzuki gs 500 start niet en een cursus motor onderhoud

MonsterLady

Rookie
26 okt 2011
8
0
Haarlem
Dit is mijn eerste motor, en hij start niet.... Gekregen op 15 feb, een Suzuk gs 500 van 24 jaar oud.

De accu's, ja ik heb er twee een Unibar en een Yuasa, aan mijn Optimate zijn allebei prima en vol. Toch start de motor niet. Hij probeert en kucht dan als een oude man en doet vervolgens niks meer. Op den duur maakt ie een soort klik geluid.

Voor ik hem voor een dure beurt naar een garage stuur, heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Omdat ik weinig verstand heb van motoren en graag wil leren over basis onderhoud, zou iemand in de buurt van Leiden mij een kleine basis cursus kunnen geven?
 
haarlem leek mij nog wel een leuk ritje. maar leiden is wat verder maar als er geen kandidaten zijn O-) ben bekend met de gs500 dus ken er een hoop kwalen van. zal eens in het gs500 topic vragen wie er zin heeft. (van de vrijgezelle mannen :+ )


snap nu het gebrek aan aanmeldingenof heb je die intussen de deur uitgeschopt omdat hij je een kapotte motor gegeven heeft })

Dat dik gedrukte deel valt me een béétje tegen van een persoon die er niet voor terugdeinst om 2000Km in 24H af te leggen _O-
 
Als hij eerder gelopen heeft en de afgelopen tijd niet, zou ik beginnen met de benzinekraan op "PRI" te zetten en de choke op driekwart van de totale slag. Even een minuutje wachten en vervolgens de startknop indrukken (uiteraard met een goed geladen accu). Van het gas afblijven tot de motor aangeslagen is en ca. 3000 toeren draait. Vervolgens choke knijpen tot ca 2000 toeren en wegrijden. Na een goeie kilometer de choke helemaal sluiten. Dit is zo'n beetje standaard procedure bij oudere Suzuki's na langere stilstand.

grtz,

Cees

PS: Na dat de motor gestart is kraan weer terugzetten op "open".
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan