Remlicht brandt niet nij gebruik voorrem

Donja

Rookie
26 jan 2014
17
0
't Harde
Ik heb een Kawasaki VN900. Nu brandt mijn remlicht niet meer als ik de voorrrem gebruik. Het lampje is niet defect. Kan dit aan een zekering liggen of is de schakelaar defect? Iemand ervaring mee?
 
Als je de 2 draadjes op de remlichtschakelaar met elkaar verbind moet je remlicht gaan branden.
Doet hij het dan wel dan is de schakelaar stuk.
 
Als die er een inzit dan zal die voor achter en voor tegelijk zijn.
Verbind even die schakelaar door op de voorrem, de kans is erg groot dat dat het probleem is.

@ V.D.V. : Bij mijn fiets (Yamaha) zijn 't twee gescheiden circuits zodat er altijd een circuit overblijft om 't lampje te kunnen aansturen als er één circuit stuk loopt. Maar je hebt gelijk wat betreft 't doorverbinden van de stekers aan de remhendel, is vrij simpel te toen door alleen de stekers even los te nemen en er een stukje metaal/draad tussen te zetten.
 
Laatst bewerkt:
@ V.D.V. : Bij mijn fiets (Yamaha) zijn 't twee gescheiden circuits zodat er altijd een circuit overblijft om 't lampje te kunnen aansturen als er één circuit stuk loopt. Maar je hebt gelijk wat betreft 't doorverbinden van de stekers aan de remhendel, is vrij simpel te toen door alleen de stekers even los te nemen en er een stukje metaal/draad tussen te zetten.
Hoe gescheiden kan het zijn als je hetzelfde remlichtje inschakelt?
 
Gescheiden maken heeft één groot voordeel en dat is dat je (bijna) altijd één manier overhoud om dat lampje aan te sturen als er een zekering klapt (twee zekeringen die gelijktijdig stuque gaan is een zeldzaamheid). Een schema kun je vinden in de servicemanuals van (bijv.) Yamaha.

Je kunt 't overigens vergelijken met het elektrisch schema van een auto waarbij links-voor en rechts-achter geschakeld zijn op de zelfde zekering zodat niet alles achter/voor/links/rechts gelijktijdig uitvalt.
 
Laatst bewerkt:
Gescheiden maken heeft één groot voordeel en dat is dat je (bijna) altijd één manier overhoud om dat lampje aan te sturen als er een zekering klapt (twee zekeringen die gelijktijdig stuque gaan is een zeldzaamheid). Een schema kun je vinden in de servicemanuals van (bijv.) Yamaha.

Je kunt 't overigens vergelijken met het elektrisch schema van een auto waarbij links-voor en rechts-achter geschakeld zijn op de zelfde zekering zodat niet alles achter/voor/links/rechts gelijktijdig uitvalt.
Bij een auto zitten de schakelaars niet gescheiden (er is zelfs maar 1 schakelaar) maar zit het lampje links er rechts apart afgezekerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan