Eerste motor rijles

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Goedemiddag Motorliefhebbers,

Morgen ochtend(8:00 uur) is het zover mijn eerste motorrijles ^^.
Hebben jullie nog tips hoe ik het beste kan beginnen, ervaringen?

Hierbij een checklist:

Ik heb mijn eigen kleding al aangeschaft: Helm, handschoenen, laarzen, motorpak.

Ik heb alleen op een motor gezeten en verder geen idee hoe de koppeling in verhouding met gas werkt en of de koppeling nou links of rechts zit (dachts links).

Alle tips zijn welkom, heb 2 uurtjes les.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag Motorliefhebbers,

Morgen ochtend(8:00 uur) is het zover mijn eerste motorrijles ^^.
Hebben jullie nog tips hoe ik het beste kan beginnen, ervaringen?

Hierbij een checklist:

Ik heb mijn eigen kleding al aangeschaft: Helm, handschoenen, laarzen, motorpak.

Ik heb alleen op een motor gezeten en verder geen idee hoe de koppeling in verhouding met gas werkt en of de koppeling nou links of rechts zit (dachts links).

Alle tips zijn welkom, heb 2 uurtjes les.

Blijf relaxed.
Luister naar de instructeur, die heeft vaker mensen gezien die het voor het eerst doen.

En let er op dat je niet gaat knijpen in het stuur (doet iedereen de eerste x aantal lessen, met kramp en spierpijn tot gevolg).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik herinner me die eerste rijles nog perfect.
Een Kawasaki ER6-n, 10 keer stilgevallen omdat ik niet genoeg gas gaf of de koppeling te snel liet opkomen.
Ne keer te veel gas gegeven dat ik daar met een wheelie bijna de struiken invloog.
Vooral die angst als je een korte bocht moet pakken is vervelend.

Ma je moet inderdaad constant spelen met de koppeling vooral bij traag rijden.

Zeker vanaf het begin jezelf aanleren dat je beide remmen (voor en achter) gebruikt en ni vergeten je pinker af te zetten als je hem opzet ;-)
 
ik herinner me die eerste rijles nog perfect.
Een Kawasaki ER6-n, 10 keer stilgevallen omdat ik niet genoeg gas gaf of de koppeling te snel liet opkomen.

Als je niet gewend bent om te koppelen met de hand, moet je onderarm ook nog een beetje aansterken. Gaat vanzelf, maar in het begin kun je nog wel eens wat kramp in je onderarm krijgen. :)
 
yup,

ik ben nu laatste voor het eerst sinds de winter gaan rijden en ik heb mezelf constant betrapt dat ik keihard in men stuur kneep.
Zoals bij het karten, daar krijg je gewoon stijve onderarmen van.

Niet in je stuur nijpen, dat is nergens voor nodig :-)
 
Goedemiddag Motorliefhebbers,

Morgen ochtend(8:00 uur) is het zover mijn eerste motorrijles ^^.
Hebben jullie nog tips hoe ik het beste kan beginnen, ervaringen?

Hierbij een checklist:

Ik heb mijn eigen kleding al aangeschaft: Helm, handschoenen, laarzen, motorpak.

Ik heb alleen op een motor gezeten en verder geen idee hoe de koppeling in verhouding met gas werkt en of de koppeling nou links of rechts zit (dachts links).

Alle tips zijn welkom, heb 2 uurtjes les.

Ja, beginnen met kleding en helm van de rijschoolhouder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan