Tie wrap om remhendel en stuur

Vinney

Die hard MF'er
2 nov 2012
633
42
Westland
Ik zit met een vraag. Als je je remvloeistof hebt vervangen dan weet ik dat jej remhendel ff vast moet zetten met een tie wrap zodat hij wat strakker word met remmen. Dat is wat ik weet. Maar wat gebeurt er nou pressies met die handeling?

Wie kan me dat uitleggen hoe het nou zit?
 
Nog nooit problemen gehad met het ontluchten van een remsysteem.
Doorgaans is het een minuten klusje, vaak is het geen lucht in het systeem maar andere oorzaken zoals klevende remzuigers of een slede die buigt ipv schuift enz enzzzzzzzzzzz.
 
Owja een tie wrap om je handel zet alleen er langdurige spanning op zodat de rek in het systeem zit.
Inderdaad als je het eraf haalt is je rem meestal knijterhard, maar gelukkig na een hele korte tijd is het weer vanouds ;-)
 
Mja, als ik de reviews moet geloven zijn de remkwaliteiten van japanse fietsen niet per definitie #1. En als ik een voorbeeld van een complex opgebouwd remsysteem moet noemen wat wel (wederom, tests) beter presteert dan de concurrentie is het die van een BMW RR.Dat zeg ik niet. Ik zeg dat dat kleine beetje lucht pas op gaat spelen in de bergen.

Ik heb het niet over reviews of circuittesten of wat dan ook :? :?
Ik heb het erover dat bij een technisch fatsoenlijk ontworpen remsysteem de lucht gewoon naar boven kan en je absoluut geen 20-stappenplan hoeft te volgen om te ontluchten. Bmw heeft er nogal eens een handje van om alles onnodig ingewikkeld en gecompliceerd te maken waar een simpele oplossing perfect zou voldoen :')
 
Ik heb het niet over reviews of circuittesten of wat dan ook :? :?
Ik heb het erover dat bij een technisch fatsoenlijk ontworpen remsysteem de lucht gewoon naar boven kan en je absoluut geen 20-stappenplan hoeft te volgen om te ontluchten. Bmw heeft er nogal eens een handje van om alles onnodig ingewikkeld en gecompliceerd te maken waar een simpele oplossing perfect zou voldoen :')

Okee.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan