11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen

ja maar woorden heb ik geen boodschap aan? Er staat niks zwart op wit en daarom word er al misbruik van gemaakt door o.a. kawasaki en mv agusta.... Ik vind zon z800e het bewijs dat het wel mogelijk is.
 
Ja daar heb je gelijk in, Maar het is geen uitdraai van vermogen maar echt 25kw op kenteken. Dat bedoel ik te zeggen. En bij een vermogen uitdraai konden ze je makkelijk bekeuren omdat het kwa papieren etc gewoon niet klopte.

@royal hoe willen agenten optreden op iets waar de instantie's die alles er over horen te weten er al niet veel van af weten.

Klopt ik heb een boete gekregen omdat ik op een gsx s rad van een vriend reed en die was niet 25kw op het kenteken. 337 euro (bezwaar aangetekend) hij reed op mijn ninja was allemaal prima, maar als zij zien dat jij een a2 rijbewijs hebt en op een 25kw motor rijd dan ben je sws de lul
 
er zit geen minimaal vermogen gebonden aan a2 rijbewijs en er staat nergens dat je geen 25kw motor mag rijden. Ik heb het dan wel echt over een motor die daadwerkelijk op 25kw kenteken staat.
 
Laatst bewerkt:
Dat mag je vinden Royalclub je mening heb ik dan ook respect voor.
Ben gewoon zelf van mening dat er een groot gat in de regels zit.
 
er zit geen minimaal vermogen gebonden aan a2 rijbewijs en er staat nergens dat je geen 25kw motor mag rijden. Ik heb het dan wel echt over een motor die daadwerkelijk op 25kw kenteken staat.

Er staat wel dat je geen motor mag rijden die origineel meer dan 70kw heeft. Ook al is een motor teruggevoerd, het originele vermogen is altijd terug te vinden, zoals iedereen hier ook al aangeeft. Hoeveel mensen moeten dat nog zeggen voordat je dat door hebt? :)

Maar daarnaast, hoeveel motoren staan er nog op 25kw? Nu misschien nog een aantal, maar over een jaar is er niemand meer die het lichte rijbewijs heeft waar de max 25kw is. Dan is het namelijk twee jaar geleden dat de oude regeling is ingevoerd. Degenen die dan hun oude lichte motor willen verkopen, zullen bij deze ook allemaal de begrenzing weer af halen gok ik. De mensen die dan een licht rijbewijs rijden, mogen immers toch geen motor rijden die origineel meer dan 70kw heeft. Als een motor origineel niet meer dan 70kw heeft, dan mogen ze 35kw rijden. Ik ken weinig mensen die dan voor 25kw tov 35kw zullen kiezen :)
 
Bij ombouw naar 25kW werd in de kentekenregistratie de gegevens niet veranderd, er werd een link gezet naar de 25kW gegevens. Het is bij controle dus gemakkelijk te zien wat het origineel vermogen was.

In het begin werden ook wel motorfietsen direct met 25 kW op kenteken gezet. In die gevallen werd dan de link gezet als ze naar vol vermogen werden omgebouwd. Dat was onhandig, omdat je dan ook voor terugbouwen een importeurs-verklaring nodig had (naar welke type-goedkeuring moest die link gezet worden?) Daar is men dus uiteindelijk van afgestapt.

Verder zijn er grijs geïmporteerde motoren, die direct op 25 kW kenteken gezet zijn. Ook van deze ligt niet vast wat het origineel vermogen was.

In die laatste gevallen zal het voor de bekeurende agent mogelijk inderdaad lastig te zien zijn wat het origineel vermogen was. Maar misschien is er wel een lijstje aangelegd met 25 kW type-goedkeuringen en de originele vermogens die erbij horen en dan ben je alsnog de Sjaak.
 
Bij ombouw naar 25kW werd in de kentekenregistratie de gegevens niet veranderd, er werd een link gezet naar de 25kW gegevens. Het is bij controle dus gemakkelijk te zien wat het origineel vermogen was.

In het begin werden ook wel motorfietsen direct met 25 kW op kenteken gezet. In die gevallen werd dan de link gezet als ze naar vol vermogen werden omgebouwd. Dat was onhandig, omdat je dan ook voor terugbouwen een importeurs-verklaring nodig had (naar welke type-goedkeuring moest die link gezet worden?) Daar is men dus uiteindelijk van afgestapt.

Verder zijn er grijs geïmporteerde motoren, die direct op 25 kW kenteken gezet zijn. Ook van deze ligt niet vast wat het origineel vermogen was.

In die laatste gevallen zal het voor de bekeurende agent mogelijk inderdaad lastig te zien zijn wat het origineel vermogen was. Maar misschien is er wel een lijstje aangelegd met 25 kW type-goedkeuringen en de originele vermogens die erbij horen en dan ben je alsnog de Sjaak.

Bedankt Rob voor dit antwoord :}

Eindelijk iemand die dat wat iedereen weet ook daadwerkelijk kan onderbouwen.
Bij deze kan deze discussie dan ook een keer afgesloten worden en kan Luke een andere open deur in gaan trappen :+
 
er zit geen minimaal vermogen gebonden aan a2 rijbewijs en er staat nergens dat je geen 25kw motor mag rijden. Ik heb het dan wel echt over een motor die daadwerkelijk op 25kw kenteken staat.

Klopt, maar wel een maximum origineel vermogen. Dus als de 25kw motor, origineel 71kw heeft, ben je gewoon de lul.

Lijkt mij vrij duidelijk
 
Klopt, maar wel een maximum origineel vermogen. Dus als de 25kw motor, origineel 71kw heeft, ben je gewoon de lul.

Lijkt mij vrij duidelijk

Ik zou me nog niet eens zorgen gaan maken over die prent van 360 euro,
Zou me meer zorgen maken als jij het ziekenhuis in beland en een rekening krijgt van 30.000 euro of meer, en de verzekering zegt: Jah, eigen schuld.. je reed op een te zware motor. :')
 
Bij ombouw naar 25kW werd in de kentekenregistratie de gegevens niet veranderd, er werd een link gezet naar de 25kW gegevens. Het is bij controle dus gemakkelijk te zien wat het origineel vermogen was.

In het begin werden ook wel motorfietsen direct met 25 kW op kenteken gezet. In die gevallen werd dan de link gezet als ze naar vol vermogen werden omgebouwd. Dat was onhandig, omdat je dan ook voor terugbouwen een importeurs-verklaring nodig had (naar welke type-goedkeuring moest die link gezet worden?) Daar is men dus uiteindelijk van afgestapt.

Verder zijn er grijs geïmporteerde motoren, die direct op 25 kW kenteken gezet zijn. Ook van deze ligt niet vast wat het origineel vermogen was.

In die laatste gevallen zal het voor de bekeurende agent mogelijk inderdaad lastig te zien zijn wat het origineel vermogen was. Maar misschien is er wel een lijstje aangelegd met 25 kW type-goedkeuringen en de originele vermogens die erbij horen en dan ben je alsnog de Sjaak.
Weet nu wel vrij zeker dat mijn NTV een import is dan. Staat als 25kW op kenteken terwijl ik lees dat motoren van voor 1997 dit eigenlijk niet kunnen krijgen(?). Motor is van 1993 en eerste afgifte Nederland is 2001 maar dacht dat dit eerst te maken had met de herkeuring van 39kW naar 25kW en niet import. :9
 
Weet nu wel vrij zeker dat mijn NTV een import is dan. Staat als 25kW op kenteken terwijl ik lees dat motoren van voor 1997 dit eigenlijk niet kunnen krijgen(?). Motor is van 1993 en eerste afgifte Nederland is 2001 maar dacht dat dit eerst te maken had met de herkeuring van 39kW naar 25kW en niet import. :9
Bij afgifte 25kW kenteken wordt datum eerste afgifte deel I niet veranderd. Als datum 1e afgifte niet gelijk is aan datum 1e afgifte deel I, dan => grijze import.
 
Een agent moet wel 100% zeker zijn als die een print geeft.
Jullie snappen mijn punt gewoon niet.

Bij het terugvoeren naar 35kw mag die niet meer als 70kw zijn, dan krijg je simpelweg niet voor elkaar om meer als een uitdraai te krijgen. dus krijg je hem niet op kenteken en mag je er ook niet op rijden. En er kan mij niet worden getoond dat er een waterdicht systeem is voor de motoren die dus al op 25kw kenteken staan. En ja ik heb dit bij het cbr/rdw gevraagd. Enige wat ze zeggen ja als die meer als 70kw is dan mag je hem niet rijden bla bla, maar als ik dan vraag, Maar de motor staat op 25kw kenteken (dus op papier) wat kun je er dan aan doen als iemand met a2 erop rijd krijg je niet echt antwoord.

En ze laten je bij een controle ook doorrijden, daar ben ik zelf het levende bewijs van rij ook met A2 op een gsx-r 600 die ik heb laten terugvoeren naar 25 kw doormiddel van het vervangen van de CDI.

Die CDI ligt nu in de schuur. Maar om even op het onderwerp terug te komen, mij laten ze gewoon netjes doorrijden bij een controle. Ze vragen wel om het kentekenbewijs zodra ze zien dat je een A2 rijbewijs heb, daarop staat vermogen: 25 KW en ik mocht doorrijden (tot nu toe 2 keer)
 
En ze laten je bij een controle ook doorrijden, daar ben ik zelf het levende bewijs van rij ook met A2 op een gsx-r 600 die ik heb laten terugvoeren naar 25 kw doormiddel van het vervangen van de CDI.

Die CDI ligt nu in de schuur. Maar om even op het onderwerp terug te komen, mij laten ze gewoon netjes doorrijden bij een controle. Ze vragen wel om het kentekenbewijs zodra ze zien dat je een A2 rijbewijs heb, daarop staat vermogen: 25 KW en ik mocht doorrijden (tot nu toe 2 keer)

Hee, Bedankt voor de reactie.
keken ze wel echt in je papieren dan? daar staat bij jou dus 25kw neem ik aan?
 
Ducati denkt ook aan de nieuwe motorrijders en jongeren met een A2 rijbewijs door verschillende initiatieven. Ducati biedt voor deze laatste groep de Monster 696 en 796, de Hypermotard (SP) en de Hyperstrada aan in 35KW uitvoering, zodat deze voldoen aan de eisen van het A2 rijbewijs. Zo kan de droom van jonge motorrijders realiteit worden, om op een motor te rijden die bekend staat om de dynamische rijkwaliteit, het design en het kenmerkende geluid.

Ducati sponsort je rijbewijs

Van 1 maart tot en met 31 juli komt Ducati de kosten voor het rijbewijs met 700 € tegemoet voor alle nieuwe motorrijders die hun motorrijbewijs maximaal 2 jaar geleden hebben gehaald. De 700 € wordt terugbetaald bij aankoop van een nieuwe Monster 696, Monster 796, Hypermotard (SP) of een Hyperstrada.

Test een van onze motoren die geschikt zijn voor het A2 rijbewijs

Tijdens de Desmoriding Tour kan een uitgebreide proefrit gemaakt worden op verschillende Ducati modellen, waaronder dit jaar de Monster 796 die voldoet aan de regelementen van het A2 rijbewijs. Op deze manier worden de jongere rijders geholpen in hun zoektocht naar een geschikte motor en kunnen zij de iconische en gebruiksvriendelijke Monster ervaren.
 
Ducati denkt ook aan de nieuwe motorrijders en jongeren met een A2 rijbewijs door verschillende initiatieven. Ducati biedt voor deze laatste groep de Monster 696 en 796, de Hypermotard (SP) en de Hyperstrada aan in 35KW uitvoering, zodat deze voldoen aan de eisen van het A2 rijbewijs. Zo kan de droom van jonge motorrijders realiteit worden, om op een motor te rijden die bekend staat om de dynamische rijkwaliteit, het design en het kenmerkende geluid.

Ducati sponsort je rijbewijs

Van 1 maart tot en met 31 juli komt Ducati de kosten voor het rijbewijs met 700 € tegemoet voor alle nieuwe motorrijders die hun motorrijbewijs maximaal 2 jaar geleden hebben gehaald. De 700 € wordt terugbetaald bij aankoop van een nieuwe Monster 696, Monster 796, Hypermotard (SP) of een Hyperstrada.

Test een van onze motoren die geschikt zijn voor het A2 rijbewijs

Tijdens de Desmoriding Tour kan een uitgebreide proefrit gemaakt worden op verschillende Ducati modellen, waaronder dit jaar de Monster 796 die voldoet aan de regelementen van het A2 rijbewijs. Op deze manier worden de jongere rijders geholpen in hun zoektocht naar een geschikte motor en kunnen zij de iconische en gebruiksvriendelijke Monster ervaren.

heel leuk allemaal maar niet iedereen heeft rijke ouders :(
 
Hee, Bedankt voor de reactie.
keken ze wel echt in je papieren dan? daar staat bij jou dus 25kw neem ik aan?

Zeker weten was een volledige controle

dus rijbewijs, papieren, banden en verlichting werd ook even snel gecontroleerd.
de beste agent die weet gewoon deze jongen mag 35 kw en die ziet staan deze jongen heeft 25 kw.... dus next
 
Zeker weten was een volledige controle

dus rijbewijs, papieren, banden en verlichting werd ook even snel gecontroleerd.
de beste agent die weet gewoon deze jongen mag 35 kw en die ziet staan deze jongen heeft 25 kw.... dus next

En dat is dus wat ik al in een hele discussie bedoel... ze doen er geen fuck mee
 
Zojuist met KNMV gebeld, waar ze me vertelden dat het de KNMV door de politie is verboden motoren te verzekeren die met een vermogensuitdraai rijden....

Blijkbaar is het herkeuren op kenteken de enige optie.

Weliswaar eindelijk duidelijkheid, maar wel een dure grap a 450 euro |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan