Honda CBR600RR 2010 start niet

RO1984

MF'er
2 mei 2007
56
0
omg. tilburg
Mijn motor start moeilijk na een lange tijd stil te hebben gestaan (winter maanden)

De accu is vol geladen en de start motor draait goed rond. (druppellader)

Als ik de motor start dan wil de motor bijna aan gaan, maar na 2 start pogingen moet ik de motor weer laten rusten en na verloop van tijd kan ik het opnieuw proberen en lukt het bijna.

Laatste poging heb ik een klein beetje gas gegeven en liep de motor 2 seconden, maar ik liet toen het gas los en de motor viel weer uit.

Tijdens de zomermaanden rij ik er regelmatig op heb ik dit probleem niet.

Ik heb het idee als ik maar blijf starten dat de motor na verloop van tijd aan gaat, maar hoe slecht is dit voor de startmotor? Op een bepaald moment is de accu ook leeg en kan ik sowieso niks meer en moet ik wachten tot die weer bijgeladen is.

Wat is de beste manier om mijn motor aan de gang te helpen? kan ik blijven starten? moet ik een grotere accu proberen (startkabels)..

ben zelf een totale leek op technisch gebied.

hoor graag van jullie

greetz
 
Laatst bewerkt:
Klinkt mij als een lekkende injector. Als je hem regelmatig gebruikt dan is er niks aan de hand maar als hij lang stilstaat dan lekt er elke dag een heel klein beetje benzine in de cilinder totdat hij verzopen is en niet (goed) meer te starten is.
 
Op het moment dat de automotor draait en de motorfiets motor aanslaat????

Maar het slechte starten lkomt doordat de compressiedruk weg is.
Hoe weet ik ook niet precies, maar onze CRT Honda CBR600RR voorrijmotoren hebben het zelfde, denk dat het met benzine en de afdichting van de kleppen te maken heeft.
W\Kwestie van goed doorstarten en dan gaan ze het vanzelf weer doen.
Ga het fenomeen wel een keer bekijken als ik er zin in heb.
 
Op het moment dat de automotor draait en de motorfiets motor aanslaat????

Maar het slechte starten lkomt doordat de compressiedruk weg is.
Hoe weet ik ook niet precies, maar onze CRT Honda CBR600RR voorrijmotoren hebben het zelfde, denk dat het met benzine en de afdichting van de kleppen te maken heeft.
W\Kwestie van goed doorstarten en dan gaan ze het vanzelf weer doen.
Ga het fenomeen wel een keer bekijken als ik er zin in heb.
verzopen en daarna losgeweekte kool op de uitlaat kleppen
 
Bedankt voor de vele reacties. Heb nog geen nieuwe poging gedaan. Zal dit weekend mijn auto er eens bijzetten. Ik heb het idee dat als ik wat meer accu power heb dat ik mijn motor wel aan de gang moet krijgen.
 
Op het moment dat de automotor draait en de motorfiets motor aanslaat????

Maar het slechte starten lkomt doordat de compressiedruk weg is.
Hoe weet ik ook niet precies, maar onze CRT Honda CBR600RR voorrijmotoren hebben het zelfde, denk dat het met benzine en de afdichting van de kleppen te maken heeft.
W\Kwestie van goed doorstarten en dan gaan ze het vanzelf weer doen.
Ga het fenomeen wel een keer bekijken als ik er zin in heb.


maar goed doorstarten is dat niet slecht voor de startmotor, wordt de startmotor dan niet te warm ofzo?
 
Update:
De accu is eerder vorig jaar door de dealer en door een bekende getest en laad goed bij.
Accu zou dus goed zijn.

Vorige jaar had ik ook 1 keertje dat de motor niet aan wilde.

In de tussentijd weer netjes de druppellader er op gezet en paar dagen later mijn auto er bij gereden startkabels er op en ja hoor meteen gaan :-)

Heb dus niet eerst van alles geprobeerd, maar gelijk de eerste start poging met kabels gedaan.
Heb de motor goed warm laten draaien en 10 min later weer uitgezet. Ik weet dus dat ik de motor weer aan de gang krijg met behulp van startkabels.

Als de temp straks weer wat beter is (weekend) ga ik wel een rondje rijden, want een accu laad volgens mij neit op als de motor een 15 min stationair draait???

Zal mijn accu dan toch defect zijn? Ik kijk het even aan als ik straks meer gebruik maak van mijn motor, moet dit niet elke keer hebben als ik er op weg wil.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan