Achterlicht + richtingaanwijzers HD Dyna aansluiten?!?!?

Biker

MF'er
1 sep 2004
226
0
Aaargh, :9~ |( :?

Ik probeer een ander achterlicht en richtingaanwijzers op m'n 1999 HD Dyna aan te sluiten, maar ik krijg het niet werkend. Wie kan mij helpen?

Draden naar achterkant:

full
 
Laatst bewerkt:
Heb je achterlichten met de juiste stekkers?
En achterlicht?

Zo ja, dan gewoon de stekkertjes omprikken.

Zo nee, wat heb je dan (behalve een bosje met draadjes)?
 
En dat bosje zit vast aan een gecombineerd achterlicht+raw's?

Als we constant moeten gokken wat er wel en niet is, gaat het lang duren :)

Vertel nou gewoon eens wat je hebt en wat er niet lukt. Je hebt zelfs een schema voor je neus!

Daarnaast kun je gewoon met een 12volt voeding per draadje proberen welke welke is. En dan opschrijven als je het niet kunt onthouden :)
 
Wat ik heb staat dus op de foto's.
Wat ik niet (meer) heb is zo'n rearlamp module.

Ik heb dus het bosje draden dat naar de achterkant van de motor gaat, het achterlicht (met die 3 draden) en twee knipperlichten (met ieder 2 draden).

Alle zwarte draadjes (massa) zullen wel allemaal aan elkaar moeten komen. Zover was ik.

Dan dacht ik het paarse draadje van het rechter knipperlicht aan het bruine draadje van het bosje en het paarse draadje van het linker knipperlicht aan het paarse draadje van het bosje. Maar dat blijkt niet zo te zijn, want als ik nu mijn linker knipperlicht aanzet, dan doet linksvoor helemaal niets en linksachter brandt continue. ??
Rechts knipperen beiden wel goed.

Het achterlicht moet volgens mij op zwart, blauw, rood-geel worden aangesloten, maar het stoplicht gaat niet branden als ik op mijn rem trap en/of in mijn voorrem knijp. Blauw en rood-geel omgewisseld en nog steeds niet. ???
 
Wat ik heb staat dus op de foto's.
Wat ik niet (meer) heb is zo'n rearlamp module.

Ik heb dus het bosje draden dat naar de achterkant van de motor gaat, het achterlicht (met die 3 draden) en twee knipperlichten (met ieder 2 draden).

Alle zwarte draadjes (massa) zullen wel allemaal aan elkaar moeten komen. Zover was ik.

Dan dacht ik het paarse draadje van het rechter knipperlicht aan het bruine draadje van het bosje en het paarse draadje van het linker knipperlicht aan het paarse draadje van het bosje. Maar dat blijkt niet zo te zijn, want als ik nu mijn linker knipperlicht aanzet, dan doet linksvoor helemaal niets en linksachter brandt continue. ??
Rechts knipperen beiden wel goed.

Het achterlicht moet volgens mij op zwart, blauw, rood-geel worden aangesloten, maar het stoplicht gaat niet branden als ik op mijn rem trap en/of in mijn voorrem knijp. Blauw en rood-geel omgewisseld en nog steeds niet. ???

Ok, even kijken of ik het zo goed heb.

Dit zit nu nog op je motor. Er zat voorheen een achterlicht en twee knippers aan vast.
full



Je hebt een ander achterlicht, waar de volgende draadjes uit komen:
full



En de draadjes van de nieuwe knippers zien er ongeveer zo uit:
full
 
Begin bij het begin :)

Controleer of het ene nieuwe knipperlicht werkt.
Controleer of het andere nieuwe knipperlicht werkt.

Controleer of je nieuwe achterlicht werkt.
Controleer of je nieuwe remlicht werkt.

Dit is max 5 minuten werk.

Dan pak je een multimeter, en ga je de draden van je bundeltje controleren.

En ik weet het niet zeker, maar soms is soms module een stuk electronica, en wordt het doorverbinden wat lastiger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou eens gaan meten of de kleuren van de draden naar de module hetzelfde zijn als de draden die uit de module komen.
Meten gaat niet meer, want hij heeft die module niet.

Dan blijft -denk ik- meten aan de draden die er nog wel zijn over.

Je gedachtengang is prima :Y met zo'n tussenkastje weet je nooit of wat er in gaat en er uit komt -qua kleurtjes- ook datgene is wat je zou verwachten.
 
Meten gaat niet meer, want hij heeft die module niet.

Dan blijft -denk ik- meten aan de draden die er nog wel zijn over.

Je gedachtengang is prima :Y met zo'n tussenkastje weet je nooit of wat er in gaat en er uit komt -qua kleurtjes- ook datgene is wat je zou verwachten.
Dat is wat ik bedoel.
Licht aan en meten op welke draad 12 volt komt.
Hetzelfde doen met linkse en rechtse raw en remlicht.
De kans is groot dat de draden die naar de module gaan/gingen dezelfde kleuren hebben dan die aan de verlichting.
Meten is weten.
 
Dat is wat ik bedoel.
Licht aan en meten op welke draad 12 volt komt.
Hetzelfde doen met linkse en rechtse raw en remlicht.
De kans is groot dat de draden die naar de module gaan/gingen dezelfde kleuren hebben dan die aan de verlichting.
Meten is weten.


:)

En / of de rst van het schema even bekijken:
full


Dit is alleen het onderste stukje.
 
FYI

Weet van mijn Fatboy,dat er twee draden naar je achterlicht gaan.
Een van deze ( blauw) geeft zowel spanning in "ACC"stand als contact aan.
Andere (oranje/wit)geeft alleen spanning bij contact aan.
Kabelbomen-kleurcodering zal niet anders zijn dan bij jouw Dyna.

Met module bedoel je wss het printje in je origineel achterlicht.

succes ermee!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan