Achterrem K100 wil niet

crazy987

MF veteraan
7 mei 2012
2.141
3
regio moerdijk
Dus, ik heb een K100 voor de 500 euro challenge, erg leuk.
Achterrem wilde alleen niet meer naar een revisie van de klauw, pompen tot we een ons wegen maar geen druk, vacuum erop en ook dat werkte niet.
Pomp maar vervangen vandaag nadat ik er bij de motorsloop 1 heb besteld.
Maar ook bij deze, geen enkele druk te krijgen.

Wat me opvalt is dat als ik alle remslangen eraf haal en daarna de pomp draai dat het uitgaande deel wat naar de klauw gaat naar beneden houd, er geen enkele remolie doorheen gaat.
Als ik de slang er weer op zet, keertje pomp en dan vinger op het einde zet ik wel een vacuum maak.
Maar remolie wil er maar niet doorheen.

Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
revisiesetje kost al snel een tientje of 5. Voor 80 heb je een andere pomp. De pompen gebruikt van een k100 en k1100 passen er allebei in principe gewoon op. er zijn er genoeg te vinden, kans op een goede is groter dan een kapotte. Vuil in het compensatiegat is vaak een reden, daarna vastzittende klauwen (maar dat is bij jou niet het geval) of uit elkaar vallende slangen van binnen. Bij een Kserie i dat volgens mij ook het enige wat wel eens problemen geeft, die dingen zijn bijna onverwoestbaar.

Dus je geeft liever 80 euro uit, voor een gebruikt onderdeel, waarvan "de kans op een goede is groter dan een kapotte". Dan dat je 50 euro uitgeeft en 100% zeker weet dat het binnenwerk splinternieuw is?

Ik niet.
 
Dus je geeft liever 80 euro uit, voor een gebruikt onderdeel, waarvan "de kans op een goede is groter dan een kapotte". Dan dat je 50 euro uitgeeft en 100% zeker weet dat het binnenwerk splinternieuw is?

Ik niet.

80 is de prijs voor een nieuwe als je een beetje zoekt. Mijn ervaring met revisiesetjes van BMW zijn niet best. Vaak is er meer aan de hand dan het rubbertje uit de revisieset. een nieuwe NOS is dan een beter alternatief. Een originele kost 150 dacht ik.

benno
 
Vandaag ben ik bezig geweest met de achterrem pomp van mijn f650gs. Ik heb het probleem dat de plunjer niet helemaal terug komt in zijn uitgangspositie en krijg ook geen druk meer op mijn systeem.

hier een plaatje:
http://www.dino.co.uk/labs/wp-content/uploads/2011/08/brembo_problem.jpg

Links is een nieuwe rempomp waarbij de plunjer helemaal terugkomt tegen de seegerring aan. Bij de rechter gebeurt dit niet.

Het lijkt bij mij wel of de witte nylon bus waar de plunjer in beweegt is uitgezet waardoor deze stroef loopt en niet helemaal terug komt.
 
Laatst bewerkt:
80 is de prijs voor een nieuwe als je een beetje zoekt. Mijn ervaring met revisiesetjes van BMW zijn niet best. Vaak is er meer aan de hand dan het rubbertje uit de revisieset. een nieuwe NOS is dan een beter alternatief. Een originele kost 150 dacht ik.

benno

Bij Motorworks(.co.uk), kost een revisieset ongveveer 50-60 euro. Daar zit het complete binnenwerk van de remcilinder in. Enige wat er m.i. dan nog kan mankeren, is dat de cilinderwand rot is, maar daar kan ik me heel weinig bij voorstellen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan