Olielekkage bij deksel zijkant cilinderkop ZXR750 1994

ZXRfan

MF'er
14 dec 2013
48
0
Purmerend
Sinds een paar dagen lekt er olie bij de deksel die met schroeven vastzit op de linkerkant van de cilinderkop. Ik vermoed dat de olieleiding die vastzit aan die deksel de motorolie afvoert die naar de nokkenassen en andere onderdelen in de cilinderkop werd gepompt. Op de foto heb ik met rode pijl aangegeven waar de olie stroomt (ongeveer een eetlepeltje per rit van een half uur). De olie lijkt niet te komen van de klepdekselpakking die met z'n 2 halve maantjes vlak boven dit dekseltje zit (deze is trouwens een paar maanden geleden vernieuwd tijdens de grote beurt).

Volgens een exploded view van het blok (zie tekening) zit deze deksel dus met 6 schroeven vast en wordt het geheel afgedicht met een voorgevormde O-ring (van 5 euro).

Het probleem is dat je met geen mogelijkheid bij dit dekseltje kunt komen zonder het blok eruit te halen of (volgens mij nog meer werk) de cilinderkop eraf te halen. Het dikke aluminium frame zit hiervoor in de weg.

Ik denk er dus aan om het gehele motorblok te laten zakken, maar dat schijnt bij dit model een heidens karwei te zijn. Heeft iemand tips/ideeen/suggesties of ervaringen met zoiets?

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan