Keus nieuwe motor voor lange man

Klaas1984

MF veteraan
28 sep 2005
3.947
0
Het zoveelste topic al!!! :+

Momenteel rij ik met veel plezier op een Triumph Daytona 675 van 2009.
Heb 1,5 jaar gezocht naar de perfecte 675 en nu heb ik deze bijna 3 jaar.

Helaas moet ik voor wat anders kijken. Ik kan niet lang meer gebogen zitten vanwege operaties aan mijn rechterknie. Ook krijg ik zoals vele mensen op de lange ritten last van de polsen en rug. Fiets is uiteraard gemaakt om te racen, maar ik ben qua rijden heel relaxed.
Daarom is het niet echt een goede combinatie: Rustig rijden op een Supersport met 1.98mtr lang en een rotknie.

Ik onderscheid me ook graag van de rest, dus wil een fiets die niet iedereen al heeft, maar het moet mij uiteraard ook goed voegen qua zithouding en rijbeleving.
Ik zoek nu ook iets meer in de funfactor.

Dus rustig kijken voor wat anders, ik hoor hier graag ervaringen / meningen enz van lange mensen die onder andere gereden hebben op:


- KTM Superduke 990R

- Yamaha MT 01

- Suzuki B King

- Triumph Speed Triple

- Honda CBX1000 (maar dit zou meer voor 'erbij' zijn)


Eventuele andere tips of aanraders voor fietsen....graag! :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toevallig een maand of 2 geleden op een Tuono 1000R gereden en t.o.v. de Superduke die ik zelf heb is er een groot verchil wat betreft de hoek die je knie moet maken. Ik ben zel maar 1.82m dus voor de TS die een stuk langer is en knie problemen heeft zou ik nooit een Tuono aanraden.
OK. Ben zelf 1,96 en heb ook last van beide knieën, maar rij er zelf al twee jaar zonder problemen op.
 
Als je fun zoekt met daarbij een meer rechtop zithouding én een niet zo extreme zithoek:

De SMT :Y
ktm_990_smt7.jpg
 
ik rij op een speed triple maar ik denk niet het een geschikte motor is voor een lang iemand ( maar ik kan mis zijn ) het is echt wel een kleine motor.
Motorfiets is zalig ! Maar inderdaad de Tiger zou ik wel eens uitproberen.. Wordt mijn volgende motor denk ik ..
 
oké, ik ben te lui om alle reacties te lezen, maar een xr1200?

eventueel de stepjes nog iets verlagen, dan heb je een heel goede zithouding voor een langer iemand met rug en knieklachten..
 
Oma!!!

Om hier weer op in te haken, augustus 2013 de 675 verkocht (in 5 dagen).
Nu heel rustig op zoek naar een leuk model, maar dit wordt geen nieuwe. Ik denk iets rond de 3 à 4k. Iets wat dealer onderhouden is met niet al teveel km's (10k - 20k) en een beetje body.

Iemand suggesties (eventueel met advertenties erbij)
 
awel, ik ben 1,97 en rij al ruim 6 jaar met veel plezier op de zrx. Komt nog eens bij dat ik maar een korte rug heb dus erg lange poten :) Het is beter dan een supersport, maar nog niet super relaxed. Ik geloof dat een tuono best hoog is, probeer anders eens een versys650 als je niet veel vermogen hoeft te hebben. Vond ik erg comfy, stuurt lekker en zolang je niet met snelle fietsen meerijdt lijkt het alsof je heel hard gaat :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan