Stepjes voor bijrijder

DesertRose

MF'er
18 nov 2013
77
0
Hi guys!

Kunnen jullie mij van advies voorzien?

Op de bijgevoegde foto zie je de motor die ik op het oog heb.
Heb al een middagje gereden, rijdt prima, maar nu heb ik één prangende vraag, namelijk:
is het mogelijk om op dit model (Honda VTR 1000 Firestorm uit '98) stepjes voor de bijrijder te plaatsen? En wat kost dat ongeveer?

De uitlaten zijn namelijk omhoog gezet.
De jongen die hem verkoopt zegt dat dit geen probleem is, maar andere mensen zeggen dat het vrijwel onmogelijk is. En dat zou ik wel heel erg jammer vinden want ik neem graag iemand mee achterop.

Thnx for helping me out!

full
 
Ik heb er vroeger meer gezien met dit soort dempers op een Firestorm,dan gebruikte men opvulbussen met langere bouten op de originele duosteunen,die kwamen dan gewoon wat verder naar buiten te staan.
 
Je hoort mij niet zeggen dat het een slechte motor is, alleen dat je achterop niet lekker zit.

Op welke sportmotor wel overigens?

Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen nu maar een BMW moet kopen, maar als je regelmatig iemand achterop hebt dan zal je je motorkeus daar toch een beetje op moeten aanpassen.
 
Ben ik met je eens hoor maar op een VTR kun je in vergelijking met bijvoorbeeld een wat jongere supersport nog heel aardig achterop zitten, en je koopt de motor uiteindelijk voor jezelf.
Maakt ook wel verschil of je af en toe een ritje maakt en dan iemand mee neemt of dat je er lange reizen mee gaat maken met duo, in dat laatste geval zou ik de VTR ook afraden om meerdere redenen.
 
Hhmm, dank voor de reacties.
Met iemand achterop rijden zal inderdaad slechts incidenteel zijn.
Het zal dan niet om mijn vriendin maar om mijn vriend gaan LOL

Jullie brengen mij wel aan het twijfelen, ben verliefd op deze bike.
Juist de plaatsing van de uitlaten maakt 'em mooi en bijzonder...

Hoeveel gaat het kosten om het aan te passen op de manier die Lucasfalt met de opvulbussen voorstelt?
 
Thnx.
Ik kan veel dingen maar sleutelen aan een motor kan ik helaas niet :(
Zou het wel willen leren natuurlijk.

Heb geen handige motorvrienden helaas, ken wel iemand die aan tanks en wapens sleutelt.
Ik weet zeker dat hij me wil helpen...

Wat heb ik nodig en waar vind ik dat in omgeving Haaglanden?
 
http://vdheydenstore.nl/magento/index.php/honda-vtr1000f-uitlaatdempersduovoetsteun-308b-p673#

Voor 200 piek heb je de voetsteunen plus uitlaten die je erbij kunt gebruiken.
Kun je de highmounts eraf schroeven en standaard erop als je met iemand wil rijden, vervolgens highmounts terug als je weer zelf wilt gassen.
Als je de standaard ploffers er niet bij krijgt zou ik dit doen, ben je misschien wel even bezig om uitlaten te wisselen, maar dan heb je wel het hele pakket.
Als je wel lowmounts erbij krijgt kun je nog even vragen naar voetsteuntjes in het Firestorm topic.

Edit: Indien het aanpassen met bussen niet lukt natuurlijk :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan