lasersnijden van iets, waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
deed vandaag al een poging met 3D van google...
maar moet ik nog maar eens bekijken hoe dat werkt..

oja... aluminimum...um..

Je moet niet zo moeilijk denken :P Echt, alleen een snijtekening van de contour is genoeg. Maar je moet deze echt wel in AutoCAD maken, want de meeste snijmachines gebruiken een *.DXF bestand wat gekoppeld is aan de *.DWG gegevens.
 
Als je een beetje kan CAD-tekenen, zorg dan dat je hem daarop uitwerkt. Scheelt in ieder geval de kosten van de werkvoorbereiding. reken voor RVS-304 met de kiloprijs (4,50) en stel wat marge in voor de vrijdagmiddagbier! Succces

Ik ben junior werkvoorbereider :p kan bijna alles maar mag niet zo prijzen maken.

Cad tekening is sowieso een must, geprefereerd een dxf, dan is t zo in te laden in het cnc programeer progje :+
Materiaalprijs is niet zo t punt. Eerder instelkosten en snijtijd.

Maar ik kan altijd kijken of ik er een beunklus van kan maken :p

En wij doen niet aan bier.... Enkel taarten of sauceizen of worstenbroodjes :p

_O-
 
deed vandaag al een poging met 3D van google...
maar moet ik nog maar eens bekijken hoe dat werkt..

oja... aluminimum...um..

Teken het desnoods met de hand met maten.
Ff inscannen en dan kan ik wel ff kijken of ik snel een 3D model + uitslag kan fixen.

Gaat ff op zoek naar schijfje van solid edge :9
 
Ik ben junior werkvoorbereider :p kan bijna alles maar mag niet zo prijzen maken.

Cad tekening is sowieso een must, geprefereerd een dxf, dan is t zo in te laden in het cnc programeer progje :+
Materiaalprijs is niet zo t punt. Eerder instelkosten en snijtijd.

Maar ik kan altijd kijken of ik er een beunklus van kan maken :p

En wij doen niet aan bier.... Enkel taarten of sauceizen of worstenbroodjes :p

_O-


psst check wel ff of de contour helemaal dicht staat voor je hem inlaad op de CNC anders krijg je die snijder weer op je nek :P


ben ook werkvoorbereider
 
Maar..... waarom moet dat alu dan met een laser gesneden worden en kan dat bv. niet cnc gefreesd worden????
 
Laatst bewerkt:
Maar..... waarom moet dat alu dan met een laser gesneden worden en kan dat bv. niet cnc gefreesd worden????

had ik ook aan gedacht, maar zo dun en dan horizontaal frezen gaat echt niet (ik heb ook op de MTS gezeten) en ook verstand van DFX files.. heb ik ook voor mijn werk (niet echt) nodig, maar mijn ontwerpers gebruiken dat wel..
(voor bootjes)
(laser) snijden lijkt mij het beste, bijkomend probleem is dat ik niet het juiste tekenprogramma op mijn PC heb, photoshop, (hele suite) en google 3D maar dat lukt dus nog niet echt (helaas)
Ik zal de komende dagen pen en papier bij elkaar sprokkelen en kijk evt zondag of ik iets in elkaar kan tekenen,, een interessante torrent kan ook leuk zijn.. (proffesioneel 2D tekenprogramma?)

vast dank, dit gaat goedkomen!
 
psst check wel ff of de contour helemaal dicht staat voor je hem inlaad op de CNC anders krijg je die snijder weer op je nek :P


ben ook werkvoorbereider

Ghehe been there done that.

Maat t scheelt dat mijn basis werkzaamheden liggen bij het laserlassen :p

En diegene die het snijd is meestal de persoon zelf.... Bij kleine klusjes.
 
had ik ook aan gedacht, maar zo dun en dan horizontaal frezen gaat echt niet (ik heb ook op de MTS gezeten) en ook verstand van DFX files.. heb ik ook voor mijn werk (niet echt) nodig, maar mijn ontwerpers gebruiken dat wel..
(voor bootjes)
(laser) snijden lijkt mij het beste, bijkomend probleem is dat ik niet het juiste tekenprogramma op mijn PC heb, photoshop, (hele suite) en google 3D maar dat lukt dus nog niet echt (helaas)
Ik zal de komende dagen pen en papier bij elkaar sprokkelen en kijk evt zondag of ik iets in elkaar kan tekenen,, een interessante torrent kan ook leuk zijn.. (proffesioneel 2D tekenprogramma?)

vast dank, dit gaat goedkomen!

Dun materiaal frezen is geen enkel probleem.
Ik gebruik daarvoor een vacuumtafel.
 
Als je een ontwerp hebt van de uitslag (de platte plaat dus precies zoals die gesneden moet worden) en je kunt deze als DXF file aanleveren, kun je in feite in iedere grotere plaats in Nederland wel een bedrijf vinden dat de plaat voor je kan snijden.

Juist de bedrijven die hun laser apparatuur volcontinu aan hebben staan (met van die enorme stapel magazijnen voor plaatvoorraad) kunnen een scherpe prijs maken om een plaatje te laseren. óók als het maar 1 stuk is. Je geeft dan je order door en die wordt ergens ingepland in een periode van meerdere weken, zodat de plaat die dan onder de machine gezet wordt over de gehele oppervlakte benut wordt.

Een bedrijf dat op die manier werkt is bijv. Tummers plaatbewerking in Hoogerheide.
Als je de DXF naar hun opstuurt met verzoek om prijs te maken voor 1 stuk weet je dat binnen een paar dagen. Akkoord geven, paar weken later daar ophalen, klaar.
 
Als je een ontwerp hebt van de uitslag (de platte plaat dus precies zoals die gesneden moet worden) en je kunt deze als DXF file aanleveren, kun je in feite in iedere grotere plaats in Nederland wel een bedrijf vinden dat de plaat voor je kan snijden.

Juist de bedrijven die hun laser apparatuur volcontinu aan hebben staan (met van die enorme stapel magazijnen voor plaatvoorraad) kunnen een scherpe prijs maken om een plaatje te laseren. óók als het maar 1 stuk is. Je geeft dan je order door en die wordt ergens ingepland in een periode van meerdere weken, zodat de plaat die dan onder de machine gezet wordt over de gehele oppervlakte benut wordt.

Een bedrijf dat op die manier werkt is bijv. Tummers plaatbewerking in Hoogerheide.
Als je de DXF naar hun opstuurt met verzoek om prijs te maken voor 1 stuk weet je dat binnen een paar dagen. Akkoord geven, paar weken later daar ophalen, klaar.

kijk daar heb ik wat aan,
helemaal goed en superbedankt!
 
zo iets moet het worden:
3352025032_ff8cbeb3ae.jpg


alleen zullen die lampen meer uit elkaar staan...

en oliekoeler eronder/ tussen..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan