Ktm exc 530 problemen

Roel06

Rookie
11 mei 2013
11
15
Delft
Ik ben sinds 4 maanden in het bezit van een ktm exc 530 uit 2010.
Nu heb ik een aantal keer met mijn noppen banden gereden en dat was geen probleem.
Gisteren heb ik de sm banden er onder gezet om vandaag lekker te kunnen rijden, dacht ik.

Probleem 1
Motor slaat af bij langzaam rijden(met koppeling in)

Voor de eerste langzame bocht(na een minuut of 4-5) viel de motor zonder hoesten of proesten zomaar uit.
Het starten erna ging wat moeizaam, maar ik was binnen 1,5 minuut weer weg.
Na weer een minuut of 8 gereden te hebben, waarbij 2 keer gestopt te zijn voor rood licht, kom ik aan bij het 3e stoplicht en druk de koppeling in, en de motor stopt er weer mee.
Na 10 minuten in het leer staan kicken en de elec start geprobeerd te hebben ben ik even in de schaduw gaan staan en na 20 minuten ongeveer lukte het met moeite om de motor te starten maar zodra ik 100 meter gereden heb en de koppeling weer intrek valt de motor weer uit.

Probleem 2
Motor loopt stationair erg hoogtoerig

Misschien loopt hij stationair wat te arm dacht ik. Ik heb wat aan het schroefje gedraaid maar kreeg hem niet meer aan de praat.
Toen ik hem weer aan de praat had gekregen liep de motor erg hoog toerig. Na de stationair schroef weer terug gedraaid te hebben liep de motor nog steeds erg hoog in zijn toeren. Het leek er op dat het gas bleef hangen, ik hoefde geen gas te geven. En tijdens het koppelen van z'n 1 naar z'n 2 ging het toerental weer omhoog zodra ik de koppelings handel in trok. Tijdens het rijden kon ik het gas los laten en bleef de motor gewoon dezelfde snelheid aanhouden.

Herkent iemand deze problemen en weet iemand hier de oplossingen voor?

Groett Roel
 
Komen je beluchtingsslangetjes vanaf je carburateur samen in een opvang bakje?
Dit is verplicht als er SM mee wordt ( is ) gereden.

Als er na verloop van tijd water in dit bakje komt te staan, krijg je ook de problemen zoals je aangeeft.
 
Beluchtings slangetjes komen niet samen in een bakje.
Ik ga morgenmiddag me inlaatrubbers controleren of de problemen zich daar voor doen.
Wat aanvullende info, de motor heeft net geen 40u gelopen, en als ik de motor start(met choke) loopt deze erg hoog stationair, als ik de choke weer "uit" zet en terug duw loopt het toerental nog verder op.
 
Vandaag me inlaat rubber gecontroleert en opnieuw vast gezet, geen scheurtjes oid gezien.
De motor draait nogsteeds erg veel toeren als deE stationair draait, als ik tijd heb morgen ga ik de carb er af halen en me gasschuif ed controleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan