Aansluiting knipperlicht achterzijde.

Niels1984

MF'er
23 feb 2012
86
0
Ben bezig met het vervangen van de achterste knipperlichten(zie foto Honda CMX), nu wil het zo zijn dat origineel twee draden vanuit de lamp komen en de nieuwe lamp maar 1 aansluiting heeft. Is 1 draad simpel de aarde draad of dien ik er straks ook nog een relais tussen zetten. Is overigens geen LED lamp.

10006538_562606763837506_725573482_n.jpg
 
Ik zou zeggen, probeer het even.
sluit de plus draad aan, houd het knipperlicht tegen metaal aangedrukt en kijk even wat er gebeurt.
Is sneller antwoord op jouw vraag dan afwachten wat hier allemaal verzonnen gaat worden.
 
Ik zou zeggen, probeer het even.
sluit de plus draad aan, houd het knipperlicht tegen metaal aangedrukt en kijk even wat er gebeurt.
Is sneller antwoord op jouw vraag dan afwachten wat hier allemaal verzonnen gaat worden.

Ik zou het testen door de ene kant vast te houden en de het draadje tegen het frame te houden. Dan met mijn tong op de + van de accu. Om te test of hij dan ook knippert je tong uit je mond en in je mond doen (tong uitsteken)

:+
 
Ik zou het testen door de ene kant vast te houden en de het draadje tegen het frame te houden. Dan met mijn tong op de + van de accu. Om te test of hij dan ook knippert je tong uit je mond en in je mond doen (tong uitsteken)

:+

Nee, nee, nee, je moet net als bij schrikdraad tegen de +pool van je accu pissen. Dat is de enige juiste manier.
 
Laat de aardedraad maar achterwege, schroefdraad van de knippelicht moet verbinding met de massa maken.
Ben bezig met het vervangen van de achterste knipperlichten(zie foto Honda CMX), nu wil het zo zijn dat origineel twee draden vanuit de lamp komen en de nieuwe lamp maar 1 aansluiting heeft. Is 1 draad simpel de aarde draad of dien ik er straks ook nog een relais tussen zetten. Is overigens geen LED lamp.

[afbeelding]
 
Gewoon die twee draden aan die ene vast maken met een kroonsteentje klaar

Gezien de staat van z'n fiets lijkt 't me niet dat TS met kroonsteentjes gaat lopen klooien/prutsen :P

Die nieuwe lichten maken waarschijnlijk gewoon "massa" via het metalen schroefdeel waarmee ze op de motor bevestigd worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan