KTM LC4 600 starten

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.370
400
Helmond
Hallo,

Sinds kort heb ik een KTM LC4 GS600 uit 1993.
Ik heb een vraagje over de startprocedure. Als de motor koud is kick ik me helemaal wezeloos :(
Uiteindelijk start de motor wel eens een keer. Met warme motor is er niks aan de hand.
Ik heb al vanalles geprobeerd.
Dus eerst een keer of 6 met de decompresssiehendel in kicken en het gas open, daarna starten met de choke erop en het gas dicht. Maar dat werkt ook niet.
Heeft er iemand tips om dat ding wat makkelijker gestart te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
De naald hing in de laagste stand. Ik heb hem een hoger gehangen. De naald kan nog twee standen hoger.
Ik weet niet of er bij mij in de buurt (Helmond) een testbank is en wat de kosten daarvoor zijn.
Wil het een beetje binnen de perken houden hoewel dat tot nu toe niet gelukt is.
 
Vandaag eindelijk een lange rit kunnen rijden na de minirevisie.
Ruim 100 kilometer over verhard en heel veel onverhard.

Even dacht ik dat het mis ging: Ik reed een stukje ruim 130 en toe hield de motor in en was er blauwe rook! Direct gestopt en alles nagekeken maar niks kunnen vinden. Rustig verder gereden en nergens last meer van gehad.
Olieverbruik is ook verdwenen gelukkig.

Ik heb wel nog het advies opgevolgd en de gasnaald nog een stand hoger gehangen. Er is nu dus nog een stand over. Het ploffen is wel wat minder geworden schat ik.
Bij rustig rijden in de bebouwde kom gaat het allemaal wat schokkerig. Heeft misschien ook wel met het karakter te maken en de open uitlaat. Zag op mp een originele staan misschien die eens proberen ook i.v.m. de herrie.

Ja een ding nog dan, het tankje is niet zo groot (8l) met als gevolg dat ik toch nog een stuk heb moeten duwen naar een benzinepomp _O-
Dan zou het verbruik ongeveer 1 op 12 zijn. Lijkt hoog maar het is ook verslavend om het gas telkens vol open te draaien. :]

Nu op zoek naar een grotere tank want dit vind ik niks.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan