Laser uitlaat vastzetten

artharpe

Die hard MF'er
17 okt 2005
295
0
Gr.
Mijn uitlaatsysteem van Laser zit wat los. De vier dempers onder mijn zadel door zaten voorheen met een papierachtig materiaal vastgeklemd. Ik weet niet meer wat voor materiaal dit was en zou dat graag willen vervangen door iets van koper. Mocht iemand weten wat voor papier dit was en waar te verkrijgen dan is dat eigenlijk beter.
 
Ik neem aan dat het een Laser Xtreme demper-set is?

Het papier is pakking materiaal. Google maar op 'pakking materiaal papier', een rol kost 10 euro ofzo.

Wel opletten dat je de juiste dikte hebt (origineel materiaal opmeten met schuifmaat?).

Het makkelijkste is om de strookjes aan de binnenkant van de klemmen te plakken voor je gaat monteren.
 
Hallo er zitten bij Laser X-treme helemaal geen pakkingen tussen.
Zitten rvs busjes (hulsjes) van 1mm wanddikte in. (verloop 40-38 mm)

De gaten in de dempers zijn 40mm
De aansluitpijpjes zijn 38mm
Er zitten normaal db killers in (deze zitten vast aan deze hulsjes)
Als de Db killers er uit gaan moeten de losse hulsjes er in.
En die zullen er nu niet inzitten.
En dit dan proberen op te lossen met een stukje pakking/papier
 
Beetje late reactie... Er zitten klemmen OM de demper heen, dus echt aan de buitenkant en in het zicht. Om de demper goed te kunnen klemmen zat er een soort papier tussen deze klem en de demper. 8-)
 
OK, het is een lang verhaal.

Eerst zat er niets onder die klemmen. Dat gaf vaak krassen bij monteren.

Toen zijn ze die stroken pakking-papier gaan gebruiken. Eerst zaten ze er al ingeplakt, maar dat was te makkelijk voor de monteur, dus later zaten ze er los bij.

Daarna zijn ze een soort plastic folie gaan gebruiken, volgens mij gewoon plaat gekocht met dieptrek-folie erop.

Als je dan eindelijk al die klemmetjes en plaatjes vast had zitten en het zat een beetje recht erop dan wilden de klemmetjes wel eens breken na een zomertje gassen.

Uiteindelijk zijn ze overgestapt op een montage met een moertje onder een beugeltje, die braken eigenlijk nooit.

Jij hebt dus versie twee. Velletje pakking papier van ongeveer de juiste dikte kopen, strookjes knippen en in de klemmen plakken met vloeibare pakking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan