Bout/as achterbrug zit muurvast

Demetrius

Die hard MF'er
10 jun 2013
381
0
Weesp
Momenteel ben ik mijn XS360 projectmotor aan het strippen om alles te schuren en spuiten. Echter krijg ik de bout/as van de achterbrug niet los. De moer ging met heel veel moeite, maar aan de andere kant komt er geen beweging in.

Ik weet niet of ik deze eruit zou moeten kunnen tikken of dat het eruit gedraaid moet worden. Ik heb beide manieren geprobeerd, maar niks werkt...

Zie hier de situatie:
166elqo.jpg

2rg1awo.jpg


Iemand tips/advies? In mijn project topic kwam al iemand met de suggestie kruipolie te gebruiken, maar heb dit momenteel niet liggen.
 
Persen ze dadelijk zo hard dat je frame uit lijn is... dan ben je klaar... :X

Dit getuigt ook weer van nul komma nul verstand van techniek, terwijl in je profiel staat bij opleidingen: technisch....

Als je ooit zelf met een pers gewerkt hebt dan zou je kunnen weten dat het frame volledig opgevuld wordt en dat het gat van het frame (waar de as door steekt) ondersteunt wordt met blokken.

Als het frame op een dusdanige manier ondersteunt wordt dat het geen doorzakkende bewegingen kan maken dan druk je die as er zonder moeite uit.
 
Laatst bewerkt:
EDIT: @ Basje: Die GS500 waar jij commentaar op had is trouwens verkocht voor de (volgens jou te hoge) vraagprijs.



Ja, dus iemand is zo stom geweest. wat wil je daarmee zeggen?

Dit getuigt ook weer van nul komma nul verstand van techniek, terwijl in je profiel staat bij opleidingen: technisch....

Als je ooit zelf met een pers gewerkt hebt dan zou je kunnen weten dat het frame volledig opgevuld wordt en dat het gat van het frame (waar de as door steekt) ondersteunt wordt met blokken.

Als het frame op een dusdanige manier ondersteunt wordt dat het geen doorzakkende bewegingen kan maken dan druk je die as er zonder moeite uit.


agussie, op je pikkie getrapt? ' :j


Als je ooit zelf met een pers gewerkt hebt dan zou je kunnen weten dat het frame volledig opgevuld MOET WORDEN en dat het gat van het frame (waar de as door steekt) ondersteunt MOET WORDEN wordt met blokken.

Als iemand die dat niet weet, met een pers gaat kutten, kan er wat gebeuren.. :W

Zoals we in Deventer zeggen: je moet niet zo sjanken.. :') :W
 
Laatst bewerkt:
Ja, dus iemand is zo stom geweest. wat wil je daarmee zeggen?agussie, op je pikkie getrapt? ' :j


Als je ooit zelf met een pers gewerkt hebt dan zou je kunnen weten dat het frame volledig opgevuld MOET WORDEN en dat het gat van het frame (waar de as door steekt) ondersteunt MOET WORDEN wordt met blokken.

Als iemand die dat niet weet, met een pers gaat kutten, kan er wat gebeuren.. :W

Zoals we in Deventer zeggen: je moet niet zo sjanken.. :') :W

En weer een reactie met nul komma nul toegevoegde waarde :Y *O*
 
En weer een reactie met nul komma nul toegevoegde waarde

Volgens mij verwijt de pot, de ketel dat hij zwart ziet hier zo

Errugggggg nuttige bijdrage zeg

Enne @ TS gewoon een hele grote dak gasbrander regelen waarmee ze normaal gesproken dakbedekking mee branden en de hele boel kersen rood stoken en dan ook goed lang.
Volgens mij wil dan de bout er wel uit en anders blijft er niets anders over als SLOPEN *O* :P of -O- :X . Ligt er maar aan wat je leuker vindt 8-) O-)
 
Laatst bewerkt:
Als je het wil bevriezen, neem eens contact op met een bevriende loodgieter van je. Die hebben apparatuur om bv CV leidingen te bevriezen om niet al het water af te laten??!! Maar het gaat je echt wel lukken :Y :W
 
Vier pagina's met dezelfde tips (kruipolie / heetstoken / geweld)
en een TS die binnen 4 pagina's tips nog niet bij zijn motor in de buurt geweest is om ook maar iets te proberen ??

Beetje overkill - Als TS nou eens bovenaan begint met de tips opvolgen is die as waarschijnlijk bij de 5e post er al uit.
 
Even oude koeien uit de sloot halen. In deze maanden ben ik amper bij de motor geweest, maar het volgende is gedaan.

Wekenlang kruipolie spuiten, heetstoken, slaan en wrikken. Heb zelfs de andere kan afgezaagd en geprobeerd m er via de andere kant uit te slaan. Geen succes. Het enige dat ik nu nog kan bedenken is de haakse slijper, maar daar blijfik liever bij weg. Iemand nog een laatste redmiddel?
 
Even oude koeien uit de sloot halen. In deze maanden ben ik amper bij de motor geweest, maar het volgende is gedaan.

Wekenlang kruipolie spuiten, heetstoken, slaan en wrikken. Heb zelfs de andere kan afgezaagd en geprobeerd m er via de andere kant uit te slaan. Geen succes. Het enige dat ik nu nog kan bedenken is de haakse slijper, maar daar blijfik liever bij weg. Iemand nog een laatste redmiddel?

_O- _O- _O-

ik moet toch echt nog een keer een topic starten met een idiote vraag en dan expres niet meer van me laten horen en kijken hoe iedereen tegen elkaar aan betwetert :P

Ts ik hoop dat je het nog los krijgt , succes iig :)
 
Heb geen speling tussen het frame en de achterbrug... Kon er zelfs niet met een ijzerzaag tussen.


Ok, gedeelte wat om de as zit roodgloeiend stoken en dan in een bak water flikkeren, dan is hij gegarandeerd los, waarschijnlijk heb je een vijver of kanaal nodig om de hele zooi er snel genoeg in te krijgen })
 
Even oude koeien uit de sloot halen. In deze maanden ben ik amper bij de motor geweest, maar het volgende is gedaan.

Wekenlang kruipolie spuiten, heetstoken, slaan en wrikken. Heb zelfs de andere kan afgezaagd en geprobeerd m er via de andere kant uit te slaan. Geen succes. Het enige dat ik nu nog kan bedenken is de haakse slijper, maar daar blijfik liever bij weg. Iemand nog een laatste redmiddel?

iemand zoeken die de beschikking heeft over een werkplaatspers.
Loop een autogarage of loonwerker binnen met je frame en een doos appelflappen
 
Terug
Bovenaan Onderaan