Knal/pats uit een aprilia pegaso 650 en valt direct uit

Emi61

Rookie
16 mrt 2014
4
0
Harderwijk
Hallo, ik heb niet zo lang een pegaso 650 uit 1997 en zodra ik bij de stoplichten sta en ik geef een tikje gas dan hoor ik een knal/pats onder in de motor en valt hij direct uit.

Om de motor weer aan te krijgen moet ik de choke iets aanzetten. Maar de motor is al wel warm.

Volgens mij is de uitlaat ietje pietje lek, maar dit durf ik niet met alle zekerheid te zeggen omdat ik de motor zo heb gekocht en de vorige eigenaar ook niets van af weet.

Zou dit een verband met elkaar kunnen hebben? :?

Wie of wie heeft een idee of heeft ervaring met dit vervelende situatie?

Mvg,

Emi
 
je stelt niet een vervuild mengsel af. je stelt het mengsel af. maarde mengsel verhouding kan verlopen doordat de carb vuil is. het heeft geen zin om het mengsel af te stellen als vervuiling de oorzaak is. dan kan je beter eerst de carb schoon (laten) maken en de kans is groot dat er dan niks meer afgesteld hoeft te worden.
heeft de motor soms lang stil gestaan voordat jij hem overnam?
 
De motor heeft wel enige tijd stil gestaan, ongeveer 1 jaar.

Vroeger heb ik vaak carburateur van een scooter los gehaald en schoongemaakt. Dus deze zou ik dan ook los kunnen halen en schoonmaken, of moet ik nog ergens op letten bij het losmaken?
 
Welnee, gewoon demonteren en helemaal schoonmaken. Misschien vanaf de tank beginnen, dus tank, benzine kraan, filter, carburateur. Let wel op de volgorde van demonteren en leg de onderdelen op een doek op de werkbank ipv de tegelvloer. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan