Naar rechts sturen = gas geven.

Squishy

MF veteraan
9 apr 2008
7.384
305
Enschede
Hallo,

Ik het het volgende probleem met mijn bandit 400 (1992).
Als ik mijn stuur ook maar heel iets naar rechts beweeg, geeft hij meer gas.
In de vrij gaat hij van stationair tot +- 4000rpm.
Het gebeurt alleen als ik al wat gas geef (als er dus spanning op de gaskabel staat).

Dit klinkt als een te strakke gaskabel... alleen als ik naar rechts stuur gaat de kabel juist losser, en niet strakker, en de kabel zit niet te strak en heeft genoeg speling!

Zie hier een filmpje:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/22072961/MF/gaskabel.mp4?dl=1

In het filmpje heb is de tank er af en heb ik de kabel gewoon door de lucht direct aangesloten. Er is dus totaal geen spanning op de kabel, en niks anders is in aanraking met de kabel, maar toch bewegen de vlinders.

Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt? :?
Is dit een versleten kabel?
De binnenkabel gaat gewoon soepel heen en weer...

Bedankt
 
Laatst bewerkt:
ken geen enkele gaskabel die dat niet doet. :')
Ik heb nog nooit gemerkt bij mijn motoren dat hij van 10 naar 20km/h ging als ik stuurde.
Dat hij iets gas geeft zal wel normaal zijn. maar hoeveel is normaal?
Als de kabel meer en krappere bochten maakt is het effect groter.
 
Ik heb nog nooit gemerkt bij mijn motoren dat hij van 10 naar 20km/h ging als ik stuurde.
Dat hij iets gas geeft zal wel normaal zijn. maar hoeveel is normaal?
Als de kabel meer en krappere bochten maakt is het effect groter.
klopt, maar elke kabel doet het als je de speling eruit stelt. Lullo doet dat met de hand. Geval probleem maken dat er niet is :')
 
Laatst bewerkt:
heerlijk een echt techneuten forum:)
squishy als ze jou rechtstreeks vertelden wat er aan de hand is zou je er zelf toch niks van leren? de oplossing is al meerdere malen aangereikt maar je denk niet na over de functie van die kabel en de stelmogelijkheden, daarbij zou een kabel die helemaal los is gesteld niet slechts 1mm speling moeten hebben maar naar alle waarschijnlijkheid zo slap hangen dat je het tonnetje haast uit de bevestiging bij de carb kunt drukken.
wees dus blij dat er word gereageerd op je posts dat is waar een forum voor is :) suc6 en lekker blijven posten.
 
Het probleem heeft niks met de speling te maken.
Pas als hij wat gas geeft treed het probleem op en dan is er geen speling.
Volgens mij loopt de kabel verkeerd.
Klopt maar wat wel zou kunnen is dat de buitenslang om een of andere reden veel langer is dan de binnen kabel..als je dan naar rechts stuurt, waardoor de slang wordt ingedrukt (afstand wordt korter tot de carb) gaat de buitenkabel bol staan waardoor de binnenkabel onder extra spanning komt te staan.

Zolang hij van zijn gas afblijft is er geen probleem.
geeft hij een klein beetje gas en draait dab het stuur dan loopt het toerental op.

Inderdaad
ken geen enkele gaskabel die dat niet doet. :')
Het is normaal voor een motor om in neutraal naar 4000rpm te schieten als je met een beetje gas het stuur draait?

Ik heb nog nooit gemerkt bij mijn motoren dat hij van 10 naar 20km/h ging als ik stuurde.
Dat hij iets gas geeft zal wel normaal zijn. maar hoeveel is normaal?
Als de kabel meer en krappere bochten maakt is het effect groter.

Het is niet een klein beetje. Zoals ik zei schiet hij in de vrij naar 4000rpm.

Ik kan nauwelijks een U-bocht naar rechts maken (met gas/rem, zoals bij AVB), omdat hij gewoon accelereert als ik ook maar de intensie maak om de bocht te nemen.
 
Laatst bewerkt:
heerlijk een echt techneuten forum:)
squishy als ze jou rechtstreeks vertelden wat er aan de hand is zou je er zelf toch niks van leren? de oplossing is al meerdere malen aangereikt maar je denk niet na over de functie van die kabel en de stelmogelijkheden, daarbij zou een kabel die helemaal los is gesteld niet slechts 1mm speling moeten hebben maar naar alle waarschijnlijkheid zo slap hangen dat je het tonnetje haast uit de bevestiging bij de carb kunt drukken.
wees dus blij dat er word gereageerd op je posts dat is waar een forum voor is :) suc6 en lekker blijven posten.
Als je het topic leest, zie je dat ik al geprobeerd heb om de kabel losser te stellen - maar dat kan niet. Althans niet met de stelmogelijkheden. Die staan al op zn lost.
Je zult dan ook zien dat hij genoeg speling heeft, want ik kan mn stuur gewoon volledig links/rechts bewegen zonder dat hij in de toeren klimt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan