Verhogen motor??

remy-r

MF'er
1 jul 2013
90
0
Noordbroek
Hallo, ik heb ongeveer een half jaar mijn rijbewijs en motor en nu is mijn vraag of de motor ook omhoog zou kunnen. Het gaat om een Kawasaki zx6r van 1995 als hij recht staat rijstand, met mij erop +/- 135 kg is de zadel 74 cm hoog ik ben 1.90cm dus is de motor aan de kleine kant nu is mijn vraag kan dit ook iets omhoog ofzo??
 
je geeft op die manier meer voorspanning en houd zo nauwelijks of geen negatieve veerweg meer over.

Low budget oplossingen hebben altijd voor- en nadelen.
Dan moet je voor een grondige oplossing gaan.

In een van de vorige posts gaf TS aan dat ie niet wist wat voorspanning was, dus de fiets zal nu met de standaard componenten waarschijnlijk nog niet optimaal zijn afgesteld op zijn gewicht. Ik denk dat als dat gebeurt er al een merkbare verbetering zal optreden.
 
Eén ding is nog niet genoemd: verhogen van de motor doet niets voor de hoek van de knieën. Is natuurlijk een open deur, maar dat misverstand hebben we vaker gezien op M-F. Lang persoon wil motor verhogen omdat z'n benen wat klem zitten, alleen gaat dat niet werken omdat de voetsteunen uiteraard net zo vlot mee omhoog komen.
:^
Wat is het nut dat je een paar cm verder van het asfalt zit met dezelfde zithouding?
 
Low budget oplossingen hebben altijd voor- en nadelen.
Dan moet je voor een grondige oplossing gaan.

In een van de vorige posts gaf TS aan dat ie niet wist wat voorspanning was, dus de fiets zal nu met de standaard componenten waarschijnlijk nog niet optimaal zijn afgesteld op zijn gewicht. Ik denk dat als dat gebeurt er al een merkbare verbetering zal optreden.
Je kan de veren niet stugger zetten, alleen maar hoger.
Hij zal wel minder snel onderin slaan.
 
Ja dat weet ik. TS heeft het toch ook over hoger zetten en niet stugger.
Wat is je punt ? Of wil je alleen maar laten zien hoe goed je het allemaal weet ;)
Dat is zo onderhand wel bekend ;)
Mijn punt is dat als hij alleen maar omhoog moet (al vraag ik me af wat daar het voordeel van is)dat je beter de dogbones vervangt om zo je negatieve veerweg te behouden.
Beter is om de veren te vervangen door zwaardere maar dat zei je al.
En als het echt niks mag kosten zou ik eens wat minder vaak naar de mac gaan, dan los je beide problemen op ;)
 
je kan je motor een meter grondspeling geven maar ik zou eerder kijken naar andere footsteps of een superbike kit of een verhoogd zadel. of je moet alleen last hebben bij het stoplicht?
 
Je kan de veren niet stugger zetten, alleen maar hoger.
Hij zal wel minder snel onderin slaan.

Dat doet hij even snel, want de veerconstante blijft gelijk. Met voorspanning verander je alleen de rijhoogte, en dus het stuurgedrag. Je verandert niet de stugheid van de veer, zodra de shock in gaat veren doet hij dat even snel, ongeacht de voorspanning.

TS moet andere veren hebben.
 
Dat doet hij even snel, want de veerconstante blijft gelijk. Met voorspanning verander je alleen de rijhoogte, en dus het stuurgedrag. Je verandert niet de stugheid van de veer, zodra de shock in gaat veren doet hij dat even snel, ongeacht de voorspanning.

TS moet andere veren hebben.
Als je hem d.m.v. de veervoorspanning 1cm verhoogt zal hij minder snel onderin slaan want je hebt 1cm meer te gaan.
Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan