R80RT going bratstyle, klusprobleempjes

_rolo_

Die hard MF'er
27 jan 2009
954
0
bathmen
Facebook
Hoi,

Momenteel ben ik bezig met het verbouwen van een R80RT uit 1983 tot bratstyle/tracker.
Maar 2 problemen doen zich voor.

1. Bij het starten doet de motor niet veel alleen een soort kortsluiting geluid dit kom uit het volgende onderdeel
Nu de vraag; weet iemand wat het is en wat ik ermee moet doen (vervangen/repareren)?
Edit: ik denk dat dit het startrelais is, klopt dit?

2. Ik heb redelijk wat kabels over die in de oude kuip aangesloten zaten het gaat om de volgende 3
De vraag is eigenlijk; kan ik deze zonder problemen afknippen? Ik heb iets ruimte onder de tank om 1 misschien 2 kabels op te rollen en te verbergen welke zou ik dan moeten bewaren.

Mijn broer heeft een r65 uit 84 en heeft ook wat problemen omdat er wat kabels niet aangesloten zaten en er zo stroom lekte oid, in ieder geval laadde zijn accu niet op tijdens het rijden. Zoiets wil ik graag voorkomen. Alvast bedankt voor het meedenken!

Verder zijn tips and tricks van harte welkom
mvg Roel
 
Laatst bewerkt:
Startrelais idd

1e weet ik zo niet wat het is.

2e is de aansturing van je dasboard ( knipperlicht, oliedruk, laadstroom, neutraal, etc )

3e weet je zelf ook wat het is. :)


---edit---- zonder laadstroomlampje laad je niet bij! ( BMW )

dus die moet je sowieso hebben.
 
Laatst bewerkt:
Startrelais idd

1e weet ik zo niet wat het is.

2e is de aansturing van je dasboard ( knipperlicht, oliedruk, laadstroom, neutraal, etc )

3e weet je zelf ook wat het is. :)


---edit---- zonder laadstroomlampje laad je niet bij! ( BMW )

dus die moet je sowieso hebben.
Ja ik weet idd wel wat dat is Bas :P
Alleen kan ik m doorknippen zonder dat ik iets in het stroomschema verwoest?
 
Die wel, die 2e dus niet zonder consequenties.. je moet ff het schema er bij zien te krijgen, en dan de kleuren nagaan.. laadlampje MOET dus werken, en je wil opzich ook wel een oliedruklampje lijkt me?
 
Terug
Bovenaan Onderaan