slippende koppeling na vernieuwen koppelingsplaten!

Al28

Rookie
4 aug 2010
16
0
Sliedrecht
Hallo,
Ik heb vorige week mijn koppelingsplaten en koppelingsveren vernieuwd van mijn Africa Twin, omdat hij een slippende koppeling had. De koppeling van mijn motor slipt na vernieuwing nog steeds ;( . Dit gebeurt in elke versnelling vooral als ik hem vanaf 4000rpm gas geef.

Nou ben ik van mening dat dit niet normaal is, maar mij is ook verteld door vrienden dat dit normaal is bij een tourmotor.

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is of niet. Zo niet waaraan kan het liggen?
 
helemaal mee eens.. zo zijn we allemaal begonnen..
gewoon doen!
(natuurlijk eerst onderzoek doen etc!) en wanneer je er niet uitkomt.. heb je fora waar je (op hulp kunt rekenen).


Ik bedoel het niet onaardig hoor.
Maar als je een complete koppeling weet te vervangen,dat je dan niet snapt hoe je een kabeltje afsteld.
Vind dat appart.

Goed,koppelingskabel wil altijd iets strakker/losser staan bij een volledige stuuruitslag links of rechts.
Kijk in welke stuurstand jou kabel het strakste staat.
Op dat punt moet hij net niet de binnenkabel aanspannen,cm speling houden in je hendel.

Meestal op zowel je hendel als waar de kabel je blok binnen gaat zit een rubber hoesje die je eraf kan wippen waaronder een stelmoer/draaischijfje zit.
Hier stellen.

Weet niet hoe het bij jou motor zit,maar bij mij moet je ook de spanning op je koppeling stellen achter het kapje voor je koppeling.
Dit kan dmv een platte schroevndraaier en een steeksleutel.
Bij mijn gs is dat moertje los en de stelbout nét aanzetten en dan een kwart los en dan vast zetten.
Daar zal je even je wphb voor moeten raadplegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan