Startprobleem Kawa Vulcan 800 Classic

Ericscheff

Rookie
14 mrt 2014
3
0
Voorburg
Beste allemaal,

Sinds gisteren heb ik een apart probleem met mijn Kawasaki Vulcan 800 Classic uit 1997.

Na montage van een nieuwe accu liep de motor (na een tijd in stalling te hebben gestaan) prima.

Na een aantal dagen startte ik opnieuw en viel het mij op dat hij niet helemaal lekker liep. Na wat zoeken constateerde ik dat hij slechts op 1 cylinder liep. Ik heb de bougie van de niet werkende cylinder getrokken bekeken en teruggezet. Toen liep die plots wel weer prima mee.

Nu vanmorgen startte ik maar sloeg hij in zijn geheel niet aan (dus ook niet op de tot dan toe goed werkende cylinder).

Verder lijkt alles prima in orde.

Iemand tips?
 
Accupolen zijn brandschoon en zitten ook prima vast. Startmotor loopt als een trein echter de motor slaat niet meer aan.

Verse benzine erin gedaan maar ook geen resultaat.

Ik heb al eerder gekeken of de bougie van de tweede cylinder wel een vonk gaf maar dat was lastig te zien (volgens mij niet). Wel kreeg ik bij het vasthouden van de bougiekabel (gewoon geisoleerde gedeelte) een schok toen de motor nog wel op de eerste cylinder aansloeg.
 
Beste allen,

Het bovenstaande probleem is inmiddels opgelost.

Ik ben begonnen de circuits door te meten. Alle weerstand en spanningen naar bobine waren correct.

Ik heb de bougies nog eens nadere bekeken. Deze waren een klein beetje zwart maar met de vinger erover waren ze weer brandschoon.

Uiteindelijk toch besloten om de bougies (beide) uit te sluiten en na vervanging 1 tik van de startmotor en ..... lopen.

Opzich verbaast het mij dat eerst 1 bougie kennelijk niet meer goed functioneerde en binnen halve dag ook de tweede.

Maargoed probleem is opgelost voor slechts een paar Euro. Het weer is mooi dus een proefrit lijkt mij geen straf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan