laad probleem R1 2004

treb67

MF'er
12 jan 2009
55
0
delden
Mijn accu laad niet meer bij.Ik meet 0 volt over de 3 witte draden van de dynamo???
is de dynamo overleden, of kan het nog iets ander zijn ??
 
Hele How to gevolgd, conclusie of de batterijen van de meter leeg ;) of je dynamo kapot. Ohmse waardes nog gemeten naar massa of evt sluiting te meten?
 
Mijn dynamo was nog in orde en had minimale schade van de magneetplaatjes die kapot waren gedraaid. Goed genoeg om te herbruiken in ieder geval. Omdat het enige mankement de rotor was heb ik op internet gezocht naar een gebruikte rotor die nog wel in orde was en voor 60 euro thuis laten bezorgen. Ouwe meuk eruit, nieuwe meuk erin en alles monteren. Voila.

Wat ik niet heb gedaan is de carterpan eronderuit halen om stukjes metaal eruit te vissen omdat de dynamo alles heeft opgevangen. Moet wel zeggen dat ik ook niet heb gecontroleerd gezien hoe sterk de magneten van de dynamo zijn. Kan wel, en heb ook nog een ongebruikte nieuwe carterpanpakking en dynamodekselpakking liggen, maar mijn motor was 100% gefixt toen er een nieuwe rotor in zat. Accumeting na montage leverde gezonde cijfers op. Lees maar effe de voorgaande 2 pagina's in dat topic, daar heb ik gedurende het proces mijn bevindingen opgeschreven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan