koelvloeistof lekt honda cbr 600rr

Eendenreetx

MF'er
31 aug 2012
203
5
Afgelopen weekend heb ik grote beurt gedaan van mijn honda cbr 600rr

toen ik thuis kwam lag er er koelvloeistof over de kappen.

Vandaag ging ik rijden en bij 106graden ging de radiator aan en dacht dat die bijna ontplofte want hij maakte een kei hoge piep zondag dat die echt aansprong. Toen ik even verder langs de kant ging staat lag er weer koelvloeistof over de kappen. Het lekken gebeurt alleen wanneer de radiator zou moeten aanspringen.

Wat kan dit probleem zijn?
 
Ik heb er ook een rubberen mat daar tussen zitten alleen niet rechtstreeks op het motorblok daar zit nog een stuk hard plastic-achtig materiaal tussen . Het zou kunnen dat ze deze slordig hebben terug gemonteerd waardoor er iets tegen de ventilator aanloopt ?
Maar dat zou geen koelvloeistof verlies op moeten leveren , of er moet iets stuk geslagen zijn radiator lamellen waardoor lekkage opgetreden is oid ?

even terug gaan een optie ?
 
Laatst bewerkt:
Blade4fun je verhaal klopt volledig.

Hij sijpelt iets van vloeistof zodra de ventilator aanspringt dit kan zijn dat hij de druk aan de verkeerde zijde eruit spuit omdat hij het niet kan rondpompen door de radiator. Zodra ik onder de 106 graden grens blijf is er niks aan de hand
 
Blade4fun je verhaal klopt volledig.

Hij sijpelt iets van vloeistof zodra de ventilator aanspringt dit kan zijn dat hij de druk aan de verkeerde zijde eruit spuit omdat hij het niet kan rondpompen door de radiator. Zodra ik onder de 106 graden grens blijf is er niks aan de hand

Ventilator pompt niks, alleen lucht langs de radiator. De waterpomp draait zodra de motor loopt en die doet dat niet harder bij 106 graden. Dat is motor toeren gebonden.
Ik zou ook even terug gaan naar de plek waar je hem hebt laten onderhouden. Zoals je overkomt zou ik je zelf de kosten besparen om het zelf te doen :]
 
Laatst bewerkt:
Klote is het trouwens wel als je het hebt laten doen !

Is mij ook een keer gebeurt met een grote beurt aan mijn R6. Hadden ze de kabelboom die over de radiator heen loopt niet goed terug gemonteerd en tijdens de eerste keer dat de ventilator aansprong hoorde ik een aanlopend geluid. Alles werkte nog wel en ik kon het eerst niet goed plaatsen.

Later stopte een deel van de electronica ermee en kon ik niet meer rijden. Bleek dat er een hele hap uit mijn kabelboom was gevreten door de ventilator. .. |(

Hoop gezeur gehad met de dealer om het weer fatsoenlijk gefikst te krijgen. Suc6 in iedergeval !
 
Terug
Bovenaan Onderaan