vernieuwen startmotor yamaha xjr1200

addijos

MF veteraan
24 jun 2006
4.695
9
Hengelo o
Een probleem met de startmotor van een yamaha xjr 1200,deze neemt de motor niet mee als hij koud is,is de motor warm geen probleem.
Alle delen zoals de startmotor zelf en de relais ,accu etc zijn in perfekte staat.
Normaal is het vervangen van een komplete startmotor geen probleem,echter ik heb vernomen dat ,als de startmotor vervangen moet worden het gehele blok uit elkaar moet.
Aan de startmotor zit een soort systeem met veertjes,of iets dergelijks, wat de oorzaak kan zijn.
Iemand hier moet er toch verstand en ervaring mee hebben? via het forum zelf geen reakties.
Ik ben zeer benieuwd of er inderdaad mensen met ervaring een oplossing kunnen bieden
Groet
Jos
 
Ben bij de dealer geweest voor informatie.
De startkoppeling zelf is niet goedkoop ,kan oplopen tot 4 a 500 euro,het zijn de ringen met veertjes die rollen vergelijkbaar met lagerrollen uit elkaar drukken,even eenvoudig gezegd.
Kostenplaatje ongeveer geschat,omdat allees eerst uitgerekend moet worden:
een dag uitbouwen en een dag inbouwen en een dag blok uitelkaar halen en in-elkaar-zetten + de kosten van de startkoppeling,pakkingen ,olie etc. wordt geschat op 2000-2500 euro daar wordt je niet vrolijk van en is het overwegen waard afscheid van de motor te nemen.

Misschien is het een optie om een ander motorblok te kopen en dat er in te zetten?
 
En wat rekend Tenkate voor het monteren en repareren van de start koppeling? ;)
Ook zij zijn een dag bezig met het blok open en dicht doen
de schattting voor in en uit bouw is ca 1000 euro,maar dan moet het blok nog uit elkaar,etc .
voor een exakte prijsopgave moet je het serieus aanvragen ,en terrecht,want zo,n prijsopgave kost ook tijd natuurlijk.
voorlopig proberen we het via andere olie mocht het zo zijn dat het niet beter wordt is reparatie een optie,misschien een ander blok of iets dergelijks.
in elk geval iedereen bedankt voor een reaktie,als er verbetering of verslechtering ontstaat meld ik me weer,maar gaan eerst eens een tijdje rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan