Hoofdzekering blijft kapot springen cbr 600f f3

Daniel0416

MF veteraan
16 dec 2008
1.016
0
Drunen
Beste mede forumers,

Afgelopen donderdag tijdens het prachtig weer getracht om een mooi ritje te maken op mijn cbr 600 f3 van 1994. Helaas kwam ik niet ver.

Mijn hoofdzekering sprong eruit precies toen ik net lekker doortrek bij een kruising.

Motor staat inmiddels weer thuis in de garage maar dan nu het probleem. Heb er een nieuwe zekering in gezet en er kwam direct weer leven in. Wat wel opviel was dat de accu morsdood was. Ook na 2 dagen aan de optimate 4 start de motor niet doordat de accu te leeg is. Blok gaat wel gewoon rond.

Na de nieuwe zekering te hebben geplaats en na 2 dagen laden geprobeerd de motor aan te duwen. Dit lukte....voor 2sec. En toen lag de zekering er weer uit helaas.

Dit voelt en klinkt een beetje in mijn oren als een kapote spanningsregelaar. Maar kan het helaas niet meten omdat de hoofdzekering eruit blijft springen.

Wat is jullie mening voordat ik geld uit ga geven?

Mvg,

Daniel
 
Jouw SPR is kapot en laad de accu zover door dat deze gaat koken.Gevolg: platen trekken krom en veroorzaakt kortsluiting in de accu.
Nieuwe SPR en accu is aan te raden.
 
Laatst bewerkt:
Dynamo gaat niet gauw kapot.
SPR moet goede massa maken met frame en goed gekoeld worden. Warmte is funest voor de SPR. Daarom zie je aftermarket SPR met koelvinnen. Koelpasta tussen SPR en waar ie aangebout wordt is aan te raden.
 
Heren,

wederom bedankt voor jullie hulp. Het probleem is overduidelijk. Met de SPR los en dan aanduwen blijft de motor netjes draaien,zodra ik de stekker van de SPR er in doe klapt de hoofdzekering.

Nieuwe SPR is besteld,aftermarket met koelribben.

Dus problem solved.

Gr,

Daniel
 
Terug
Bovenaan Onderaan