Triumph Speed Triple topic deel 42

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net even een testritje gedaan met mijn nieuwe kettingset (1 tand minder voor)

Had het niet verwacht, maar het verschil is behoorlijk merkbaar. Hij sleurt echt als een malle door de 1 2 en 3. In de stad lijkt het dan ook net een supermoto... Ook in de 3 voelt ie sterker.

Al met al een goede verbetering. :)


Misschien met het volgende setje ook maar proberen
 
Was TripleKlus hier de enige die ook op sportsmart 2 rijdt?

Ik ben even benieuwd wat anderen van die voorband vinden.
Een vriend geeft aan geen vertrouwen te krijgen doordat hij vreemd aanvoelt in de bocht.
Ik herken zijn gevoel maar heb daar een beetje schijt aan.

Het gevoel is alsof je met een vierkante band rijdt.
Gooi je hem in een keer de bocht in heb je nergens last van.
Ga je langzaam je hellingshoek vergroten kom je op een punt dat hij ineens de bocht invalt.
Hierdoor krijg je het gevoel dat je de motor te schuin heb gelegd voor de te rijden bocht.

Herken jij dit ook Klus? :)


Nee dat herken ik niet, maar ik doe ook niet bewust langzaam de hellingshoek veranderen. Grootste verschil met de oude sport smart is veel minder oprichten bij remmen in de bocht.
 
Wilde vandmiddag nog ff m'n nieuwe aanwinst aan familie laten zien.
Startte hem, sloeg aan maar nokte erook meteen mee.
Daarna nog paar keer (kort) geprobeerd maar had al vrij snel door dat de accu het neit meer trok.
Heb hem nu aan de optimate liggen. Morgen maar ff kijken of hij wel bijlaad of dat de bekende dynamo kaduuk is.

Had het overigens wel in m'n achterhoofd dat het een kwaal is van het 2005 model, maar als het al zo snel raak is zou het wel erg zuur zijn :+ Ga t morgen wel zien.....
Kan nog veel meer zijn, of misschien is het wel iets onschuldigs.

Positief blijven O-)


Dynamo gebeurt vrij plotseling, maar laat eerst je accu maar doormeten
 
Lekkere schuifertje gemaakt vandaag :P

Valt gelukkig mee. voetsteuntje van de duo heeft alles opgevangen.
carterdeksel geschaafd, koelslang door bellypan gescheurd, barst in de bellypan en de koppelingshendel gebroken.

Heeft iemand mss nog een 2008-2010 koppelingshendel liggen?


Mooi dat het meevalt!
 
De vraag is natuurlijk of dat kleine beetje meerwaarde je het geld waard is.
Overigens is voor zover mijn kennis reikt de ECU ook zelflerend (autotune), maar pin me er niet op vast :)

Dat is het eerste wat ik reset als de mijne aan tune ecu hangt. Wat tie zich zelf aanleert is bij mij nog nooit gunstig geweest |(
Na de adaptation-reset gaat het altijd beterder.




Eerst maar is 3 dagen racen in spanje met robert morgen *D

zet'um op daar. Dat zijn de betere vooruitzichten *O* *O*


Het maakt je nog meer hooligan! })


meer hooligan, meer vechten, meer tanden missen........ vicieuze circel

Maar ik las laatst dat iemand zij dat zijn motor 4500 toeren maakt bij 120 kmh? Dat doet de mijne ook! heb nog niet met het hooligan gehalte gespeeld.

Das ook absoluut niet nodig want voorbij de 5000 toeren kan ik het vermogen in de eerste 4 versnellingen niet meer kwijt op de weg, gaatie spinnen als ik het gas in een keer open knal B|


Lekkere schuifertje gemaakt vandaag :P

Valt gelukkig mee. voetsteuntje van de duo heeft alles opgevangen.
carterdeksel geschaafd, koelslang door bellypan gescheurd, barst in de bellypan en de koppelingshendel gebroken.

Heeft iemand mss nog een 2008-2010 koppelingshendel liggen?


:o

daarom zitten die dingen er bij mij ook nog op. Die werken echt goed als slider :')

Actie in je achterspiegel :+

zie ineens een zwarte motor en rood pak tussen 2 auto's doorschuiven :X

Als je tijd hebt om dat te zien dan rijd je niet snel genoeg :P


:W
 
Ik heb ook sportsmarts 2, en ik vind ze juist heel neutraal sturen. Maar ik heb ze nog niet volledig aan de tand kunnen voelen.
Maar tot nu toe wel heel tevreden over.

Eerst maar is 3 dagen racen in spanje met robert morgen *D
Have fun :]
 
Dat is het eerste wat ik reset als de mijne aan tune ecu hangt. Wat ie zichzelf aanleert is bij mij nog nooit gunstig geweest |(
Na de adaptation-reset gaat het altijd beterder.
Na die reset heeft ie zich waarschijnlijk nog niet "geoptimaliseerd" naar Europese emissiewaarden :+
 
Probeer ook een nieuwe accu voordat je de dynamo gaat vervangen, want een optimate is ook niet te vertrouwen kwam ik een paar weken geleden achter :/


Een Optimate is ook een druppellader dus geen acculader die een lege accu echt goed laad. :N
Ik hoor velen dat ze de druppellader gebruiken als acculader maar daar is deze niet voor ontworpen.
Als een accu te leeg is heb je een lader nodig die veel stroom kan leveren.
Ik heb nog nooit een druppellader gebruikt en nooit last.( de motor staat niet in een warme garage)
 
Een Optimate is ook een druppellader dus geen acculader die een lege accu echt goed laad. :N
Ik hoor velen dat ze de druppellader gebruiken als acculader maar daar is deze niet voor ontworpen.
Als een accu te leeg is heb je een lader nodig die veel stroom kan leveren.
Ik heb nog nooit een druppellader gebruikt en nooit last.( de motor staat niet in een warme garage)
I know, maar het ding heeft zogenaamd ook een test-functie waarbij bij mij alle lampjes op groen stonden. Bij de dealer bleek heel de accu naar z'n grootje te zijn. Dat bedoelde ik.
 
Graag jullie eerste ongezouten mening.

Gaan kijken* of 100% laten staan.

de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

*met in het achterhoofd dat je geen nette motor kan verwachten maar wie weet..

Lak op de tank is behoorlijk doorgesleten op de foto's te zien.
Je zult hem toch in het echt moeten zien.

Mijn motor komt ook van Lemar. Is een kleine zaak die zich voornamelijk bezig houdt met handel. Ze proberen mee te gaan met de particuliere markt. Is ook geen heel luxe showroom. De motoren staan er daar ook netjes bij.
Ik ben er erg netjes geholpen en heb een goede prijs gekregen voor mijn vorige motor.
Ook toen later bleek dat ik een lekke keerring had hebben ze dit netjes onder garantie opgelost.
 
Lekkere schuifertje gemaakt vandaag :P

Valt gelukkig mee. voetsteuntje van de duo heeft alles opgevangen.
carterdeksel geschaafd, koelslang door bellypan gescheurd, barst in de bellypan en de koppelingshendel gebroken.

Heeft iemand mss nog een 2008-2010 koppelingshendel liggen?
aaii minder... maar zelf heel is toch wel het fijnste :P

Heb niets meer liggen :N
 
Een Optimate is ook een druppellader dus geen acculader die een lege accu echt goed laad. :N
Ik hoor velen dat ze de druppellader gebruiken als acculader maar daar is deze niet voor ontworpen.
Als een accu te leeg is heb je een lader nodig die veel stroom kan leveren.
Ik heb nog nooit een druppellader gebruikt en nooit last.( de motor staat niet in een warme garage)

Is een gewone lader! hij laad met minder amperes. als een accu te ver ontladen is krijg je sulfatatie..ben je gedeelte van capaciteit kwijt..

Wat is sulfatatie?
 
Je bied 'm wel direct heel scherp geprijsd aan zeg :o
Ik zou er denk ik iets meer voor vragen :Y

Waar heb je die namaak Rizoma Avio knippers vandaan? :)

Je weet hoe dat gaat, je kunt er ook een normale prijs neer zetten en dan gaan ze er nog dik onder zitten.
Degene die hem echt wil weet ook wel wat hij waard is ;)


Knippers zijn via ebay te bestellen, dacht dat ze rond de 20,- waren
 
Lol, powercommander op een st. Kan je voor dat geld beter naar freriks in goes rijden. Snaarstrak afgesteld, 350 eus. Ben je meteen klaar.


Heeft hij daar geen tunemappen voor klaar liggen bv High or lowmount..

Ff op de testbank.. en klaar? vind ik 350E wel duur..

Je kunt ook arrowmapping erin laten zetten bij dealer, kost, naar lief kijken niks!

En heb je er toch 8 a 10 pk,s bij..

:P
 
Ontzettend mooie fiets.... als ik het budget had waren we verder gekomen. Helaas moet ik passen
 
Laatst bewerkt:
Heeft hij daar geen tunemappen voor klaar liggen bv High or lowmount..

Ff op de testbank.. en klaar? vind ik 350E wel duur..

Je kunt ook arrowmapping erin laten zetten bij dealer, kost, naar lief kijken niks!

En heb je er toch 8 a 10 pk,s bij..

:P
Die mappings kun je er zelf ook inzetten als je een ODB2-USB stekker hebt :)
Maar dan haal je niet hetzelfde niveau van echte finetuning.

Is mij dat 350 euro waard? Niet als ik tevreden ben met een mapping van het internet. Dat geld geef ik dan liever aan iets anders uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan