KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb wel een SMT, maar geen topkoffer. Meestal de ktm quicklock tas achterop voor de kleine dingen. Zijkoffers gaan er alleen op met vakanties en weekendjes weg


En even compleet wat anders: 17 April krijg ik de sleutel van mijn eerste eigen optrekje! *O*
wel samen met m'n vriendin Maar de schuur is van mij :+
 
Succes SuskeTeflon! Voor mij is het een uurtje, heel wat minder maar toch ook nog een eind. Na 1 april kan ik terug voor de software update van het MSC. onderhoudsinterval is slechts een keer per 15k km of 1 keer per jaar. Daar kan ik wel even voor op en neer dacht ik zo... Wij hebben ook een KTM dealer net over de grens in Belgie trouwens.. Kan die banden verwisselen zolang de motor nog in garantie is. Daarna zien we wel weer..
 
Waar hebben jullie de kabels voor de TuneECU vandaan?
Ik zag een kant en klaar setje in de USA voor 80 euro oid.
Kan het goedkoper?
 
Zo. Das idd een flink lijstje met mods die je eraan gedaan hebt.
Goeie dag.
Mischien ook maar een op onderzoek uit.
Ik wil mijn 990sm wat soepeler laten rijden.
Ik heb nu mivv dempers en een kleiner voortandwiel.
Maar hij is zo agressief als de pokke. Is natuurlijk niet erg want daarom heb ik deze ktm genomen, maar iets soepeler zou fijner zijn😆
 
Laatst bewerkt:
Zo. Das idd een flink lijstje met mods die je eraan gedaan hebt.
Goeie dag.
Mischien ook maar een op onderzoek uit.
Ik wil mijn 990sm wat soepeler laten rijden.
Ik heb nu mivv dempers en een kleiner voortandwiel.
Maar hij is zo agressief als de pokke. Is natuurlijk niet erg want daarom heb ik deze ktm genomen, maar iets soepeler zou fijner zijn😆


Misschien een bougie eruit trekken?
Daar wordt ie stukken minder agressief van. :+

Maar het zal best lastig worden om een v-twin soepel te laten lopen.
Dat is zoiets als alcohol uit bier te halen. Met een hoop moeite moet het wel lukken maar het resultaat is een flauw futloos drankje met een vage biersmaak. -O-

Je kan ook nog proberen je achtervering heel slap te zetten.
Dan vangt je vering een hoop energie op wanneer je gas geeft.
 
Laatst bewerkt:
Komende zaterdag even naar Brouwer Nijkerk om de SMT een kleine beurt te geven. 37500 km in 3 jaar....wat gaat de tijd toch snel. De mijne in helemaal standaard en vind dat zenuwachtige juist het karakter van de fiets. Eerste keer op de 1190 meteen op sport gezet want anders lijkt de fiets haast sloom de eerste meters. Alles went. .......
 
Zo. Das idd een flink lijstje met mods die je eraan gedaan hebt.
Goeie dag.
Mischien ook maar een op onderzoek uit.
Ik wil mijn 990sm wat soepeler laten rijden.
Ik heb nu mivv dempers en een kleiner voortandwiel.
Maar hij is zo agressief als de pokke. Is natuurlijk niet erg want daarom heb ik deze ktm genomen, maar iets soepeler zou fijner zijn😆

Als hij te agressief is kan je een progressieve gashendel of de gashendel van een RC8 monteren. Dan houd je wel alle pk's, maar heb je iets meer controle over de hoeveelheid gas.
 
Ik heb er wel het relais niet bij.... hebben ze me niets van gezegd destijds. Met als gevolg dat ze 2x zo snel gaan maar vind dat niet nadelig met zoveel debielen op straat. (valt meer op)

Juist ja, dat lees ik nu pas ... Blijkbaar is er bij de ABS modellen vanaf 2011 geen apart knipperlichtrelais meer |( ik heb dus wel een vervangend relais, maar niets om te vervangen -O-
De boordelektronica is vervolgens toch nog last afhankelijk, dus je kunt niet zomaar LED toepassen. Sneller knipperen of weerstanden toepassen :N
Nu heb ik het hele front al open, achterkant al als eerste gedaan. GVD, ik hou niet van weerstanden rommelen, maar ga het nu toch doen, vrees ik.
 
Laatst bewerkt:
He effe een vraagje.
Wat en wie heeft er aanpassingen gedaan aan de ktm
Behalve ander voortandwiel en kentekenplaathouder ingekort?

De door mij vastgeschroefde spulletjes aan mijn SM-T;
- progressieve gashendel
- carbon voorspatbord, verlengd
- carbon hugger, verlengd
- valbeugels
- topkoffer KTM / SW Motech + aangepaste bagagedrager + passagierdinges
- gear indicator
- mode knop
- LED verstralers
- Navi mount
- LED achterlicht
- LED knippers
- KTm / SW Motech skidplate
- KTM / SW Motech zijstandaardvoet
- veervoorspanningsring op achterveer (pre load adjuster)
- velgrandstickers
- ergo zadel
- nog wat klein spul :z
 
Laatst bewerkt:
Fotoverslagje LED knipper montage

Knipper achter voor ombouw;


full
 
De alarmlichtfunctie werkt prima, zonder sneller knipperen. De gewone knipperfunctie gaat sneller. Maar ik heb geen zin om weerstanden te monteren, dus ik laat het ff zo.
Zonder ABS is de ombouwset blijkbaar plug & play.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan