Achterste kopbouten kleppendeksel

Freakie_1

MF veteraan
11 apr 2009
5.277
273
Houten
Al sinds december bezig met mijn fiets een grote beurt te geven. Nu met het mooie weer wil ik verdomd eens rijden dus de tijd die ik aan mijn fiets spendeer groeit exponentieel. Ik ben inmiddels klaar om de kleppen te gaan stellen, eerste keer voor mijzelf, en ben bij de kleppendeksel uit gekomen. Alleen had iemand bij Kawasaki het idee om de 2 achterste kopbouten links en rechts bijna doodleuk tegen het frame te plaatsen. Kortom ik krijg er geen dop op en kan ze dus niet los draaien, een steeksleutel zou heel misschien met wat creativiteit via de achterkant (via voorwiel dus eigenlijk voorkant) wel passen alleen met het vooruitzicht van weer op moment vast draaien lijkt mij dit ook niet de oplossing.

Wat zie ik over het hoofd?
 
1/4" dopset of een gebogen ringsleutel gebruiken.
Al sinds december bezig met mijn fiets een grote beurt te geven. Nu met het mooie weer wil ik verdomd eens rijden dus de tijd die ik aan mijn fiets spendeer groeit exponentieel. Ik ben inmiddels klaar om de kleppen te gaan stellen, eerste keer voor mijzelf, en ben bij de kleppendeksel uit gekomen. Alleen had iemand bij Kawasaki het idee om de 2 achterste kopbouten links en rechts bijna doodleuk tegen het frame te plaatsen. Kortom ik krijg er geen dop op en kan ze dus niet los draaien, een steeksleutel zou heel misschien met wat creativiteit via de achterkant (via voorwiel dus eigenlijk voorkant) wel passen alleen met het vooruitzicht van weer op moment vast draaien lijkt mij dit ook niet de oplossing.

Wat zie ik over het hoofd?
 
Met een steeksleutel heb je meestal het nadeel dat je deze niet meer kan draaien als hem via een kleine ruimte er op kan steken. Beter is in zo'n geval een ring ratel sleutel met kleine stapjes.

Lukt het mischien met een knik koppeling op je doppen set?

Dus Dop - knik - verlengstuk - ratel.
 
Foto (onder de kabelboom (met dat stukje ductape) en onder de slang)

Foto-JQSSAUUE-D.jpg


Schijnt dus inderdaad niets anders op te zitten dan een gebogen ringsleutel
 
Laatst bewerkt:
kleppendeksel kun je er volgens mij alleen uithalen via de kant vh voorwiel.
[dit was bij een zx6r van 1998 het geval] Ook moet je de radiateur kantelen om dit voor elkaar te kunnen krijgen.
Het past allemaal maar net bij dat ding.
Verder wat kabelboompjes en slangentjes verwijderen, en een goede sleutel voor de bougies is ook wel een pre. De bougies liggen vrij diep :)
 
Laatst bewerkt:
Haal die slangen, kabelboompje, etc.. eerst eens weg. Je moet jezelf wel wat sleutelruimte creeren. Het is misschien even werk om te demonteren en straks weer alles te monteren maar het werkt echt makkelijker.
 
het is gelukt lees ik :X

Avond,

Ik ben voor de eerste keer de kleppen aan het stellen van mijn Kawa ZZR 600 (E)

En heb de volgende klepspelling gemeten:

[afbeelding]


Zoals jullie kunnen zien moeten helaas alle uitlaat kleppen gesteld worden. Echter vraag ik mij af of de inlaat kleppen van cilinder 1 ook niet gesteld moeten worden deze zitten 0.02mm verwijderd van de benodigde klepspelling.

Gezien dit de eerste keer is, en ik geen idee heb wanneer de laatste keer de kleppen zijn gesteld (fiets heeft nu 63.000+ gereden) heb ik dus ook geen idee hoe snel de klepspelling kan afwijken, en of deze bij de ZZR juist krimpt of groeit.

Iemand die hier een wijs woord over kan zeggen?

toch mooi om 10 dagen over 2 boutjes te doen :')
 
Laatst bewerkt:
Wat als je de motorsteunen zo veel mogelijk los maakt, behalve de achterste/onderste? En dan het blok voorover laten kantelen. Weet niet of dat met een ZZR600 ook kan, maar met een Fireblade kan het.

full


Edit:

Vergeet niet ook je ketting los te maken. :)

En zet je voorwiel met een spanbandje vast zodat de motor niet naar voren kan glijden.
 
Laatst bewerkt:
Mooier is als TS even laat horen hoe hij dit nu voor elkaar gespeeld heeft.

Met een ringsleutel welke een in de hoogte een verloopje heeft:

9200000010403616.jpg


Alleen kan ik ze dan niet op moment vastdraaien, daarom wilde ik eerst weten of ze op een andere manier los konden. Maarja zoals gebruikelijk op dit forum moet er eerst kletskoek verkocht worden van iedereen die het beter weet zonder dat er een zinnig woord uitkomt.

het is gelukt lees ik :Xtoch mooi om 10 dagen over 2 boutjes te doen :')

Ja, 5 dagen per boutje, engeltjes geduld. *O*

Echter vergeet u het meten niet?

Zal me werkgever maar eens bellen dat ik weer op werk kom, want de boutjes zijn nu eindelijk na 10 dagen los. Oh en de belastingdienst even bellen of de aangifte niet wat later mag dit jaar.
 
Wat als je de motorsteunen zo veel mogelijk los maakt, behalve de achterste/onderste? En dan het blok voorover laten kantelen. Weet niet of dat met een ZZR600 ook kan, maar met een Fireblade kan het.

[afbeelding]

Edit:

Vergeet niet ook je ketting los te maken. :)

En zet je voorwiel met een spanbandje vast zodat de motor niet naar voren kan glijden.

Bedankt voor het oprechte meedenken, echter dit is niet mogelijk omdat mijn motorfiets in de stalling staat. Hier heb ik echter te weinig ruimte om te sleutelen dus moet ik hem naar de algemene fietsen stalling rollen (4 meter) alleen daar kan ik hem dus weer niet laten staan.
 
Wat als je de motorsteunen zo veel mogelijk los maakt, behalve de achterste/onderste? En dan het blok voorover laten kantelen. Weet niet of dat met een ZZR600 ook kan, maar met een Fireblade kan het.

[afbeelding]

Edit:

Vergeet niet ook je ketting los te maken. :)

En zet je voorwiel met een spanbandje vast zodat de motor niet naar voren kan glijden.

Ff kleppen stellen _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan