Aprilia RST Mille Futura

Hoeveel Futura's in NL ??????

  • Ja, ik rij echt een mooie motor, een FUTURA!

    Stemmen: 51 44,3%
  • Nee, ik niet.

    Stemmen: 64 55,7%

  • Totaal aantal stemmers
    115
Bedankt, het is gelukt. Op de tekening in het boekje leek het alsof het tooltje op de ring aan de voorzijde moest worden gezet, maar het gaat dus om de gekartelde ring aan de achterzijde. Ik heb een oude platte schroevendraaier en een hamer gebruikt. Was zo gebeurd.
 
:o
dat is toch niet de mijne die je hier bedoeld he ????

dan moeten we maar ruilen :?
o nee ik heb vanmorgen de teller op 26001km gezet, deze heeft al 2x zoveel zie ik

Tja die van jouw.heeft bijna 10 jaar verwarmd geslapen toen ik hem had :z
vandaar echt lage km. Stand :P
deze is echt goed ingereden }) ik vind hem sneller dan die van jouw.
Welicht is dir van jouw nu ook ingereden :Y
 
Laatst bewerkt:
Dus daarom is die snel })
no nonsense. Hij is echt snel bijna een rsv mille *O*

Jouw mods zullen ertoe bijgedragen hebben!

Hij verbruikte bij mij ook geen olie. Nooit bij hoeven vullen in de kleine 30.000km die ik ermee gereden heb. Altijd netjes warm gereden ook. Gas geven was voor in de Eifel, Ardennen en de Alpen :-)
Om eerlijk te zijn vond ik hem niet snel genoeg :+
 
Laatst bewerkt:
gister ff op m'n vriendin dr fuut gereden, dacht onderweg ff dat het dashboard storing gaf..
88000, maar toen besefte ik dat ik toevallig op dat moment die km stand zag :P

op naar de 88888 voor een fotomomentje ;)
 
Veilig toetepassen? Heb je die zelf gemaakt met een dynorun?
Ziet er goed uit!
Nog een beetje onbekend terrein voor mij.. maar wel erg interessant!

Mapping is de originele laatste versie futura mapping stamt uit 2005. Deze is verder fijn afgesteld met een klein beetje aanpassing in de a/f ratio gemeten in de uitlaatbochten. Gemaakt door de maestro op de testbank Tovami.

soepeler door de toeren ipv gebokt bij lagere toeren. Beter motorrem. Op 100% gaspositie /hoge toerental staat die origineel erg arm/ongezond. Die aangepast.eind Resultaat *O*
 
Mapping is de originele laatste versie futura mapping stamt uit 2005. Deze is verder fijn afgesteld met een klein beetje aanpassing in de a/f ratio gemeten in de uitlaatbochten. Gemaakt door de maestro op de testbank Tovami.

soepeler door de toeren ipv gebokt bij lagere toeren. Beter motorrem. Op 100% gaspositie /hoge toerental staat die origineel erg arm/ongezond. Die aangepast.eind Resultaat *O*
Akkoord! klinkt goed.
Ik ga hem ook maar is proberen.
 
Mijn achterband moet vervangen worden en dus moet het achterwiel los. Ik heb daar laatst naar gekeken. In de handleiding die ik heb staat in ieder geval dat je iets uit het gereedschapsset nodig hebt, en dat heb ik niet. Ik heb de afdekdop met de 3 gaatjes los gekregen door er met een schroevendraaier in te tikken maar ideaal vond ik dat niet. Verder kwam ik niet want het gereedschap om de velg zelf los te draaien heb ik dus niet. Wat heb je er nu echt voor gereedschap voor nodig? Wat zit er in het boordgereedschap?
 
We zittr. Trouwens op de 100ste pagina. Tijd voor een deel 2 :?

Trouwens heb de koppeling olie.doorvoer sproeier vervangen van nr. 60 naar 38( ofiiceel upgrade aprilia nr. 40)

Wat een verschil zeg })
neutraal vinden. Doorschakelen als een warm mes.door boter :9~

sproeier is hetzelfde als een Keihin Bing carburateur (€ 3,50 bij scootert zaak) ipv € 14 bij Appie. :')

j47c.jpg
 
Mijn achterband moet vervangen worden en dus moet het achterwiel los. Ik heb daar laatst naar gekeken. In de handleiding die ik heb staat in ieder geval dat je iets uit het gereedschapsset nodig hebt, en dat heb ik niet. Ik heb de afdekdop met de 3 gaatjes los gekregen door er met een schroevendraaier in te tikken maar ideaal vond ik dat niet. Verder kwam ik niet want het gereedschap om de velg zelf los te draaien heb ik dus niet. Wat heb je er nu echt voor gereedschap voor nodig? Wat zit er in het boordgereedschap?

met het aanschaffen van een circlip-tang en een imbus(dop)19 kom je een heel eind.
De circlip tang heb je nodig om de circlip los te maken die achter het dopje zit wat je al eruit gekegen hebt. Met zo'n tang kun je ook makkelijk dat dopje losdraaien overigens.

Met de circlip eruit kun je een borgbusje met binnendraad uit trekken en vervolgens met de imbus 19 de wielmoer losdraaien.

Let trouwens even op dat je het spietje wat op de as zit niet kwijt raakt.

Circlip tang:
circlip-pliers-bent-int-stanley-250x250.jpg
 
We zittr. Trouwens op de 100ste pagina. Tijd voor een deel 2 :?

Trouwens heb de koppeling olie.doorvoer sproeier vervangen van nr. 60 naar 38( ofiiceel upgrade aprilia nr. 40)

Wat een verschil zeg })
neutraal vinden. Doorschakelen als een warm mes.door boter :9~

sproeier is hetzelfde als een Keihin Bing carburateur (€ 3,50 bij scootert zaak) ipv € 14 bij Appie. :')

[afbeelding]

Ik heb al eens aangeboden een mooie Start topic aan te maken.
Nog steeds interresse? dan doe ik dat!

vwb sproeier, Geloof dat Futura-rijder dit ook al eens gedaan heeft.
Waar bevind deze sproeier zich dan?
 
met het aanschaffen van een circlip-tang en een imbus(dop)19 kom je een heel eind.
De circlip tang heb je nodig om de circlip los te maken die achter het dopje zit wat je al eruit gekegen hebt. Met zo'n tang kun je ook makkelijk dat dopje losdraaien overigens.

Met de circlip eruit kun je een borgbusje met binnendraad uit trekken en vervolgens met de imbus 19 de wielmoer losdraaien.

Let trouwens even op dat je het spietje wat op de as zit niet kwijt raakt.

Circlip tang:
[afbeelding]

In de handleiding staat dat ik (even uit mijn hoofd) ook een Centerpoint nodig heb. Klopt dat? Zit die imbus in het originele boordgereedschap set?
 
Volgens mij past in de achterwiel moer n imbus maat 22, geen 19 wat een automotive maat is. Omdat de originele imbus niet in het boordgereedschaptasje zat heb ik n verlengde moer gebruikt.
 
Heeft er niemand hier nog zo'n boordegereedschapsset liggen? heb er een die van een caponord of falco is maar daar zit dus niet alles bij.

Zo'n circlip tang, is dat nu gewoon een puntbek tang met gebogen uiteinde?
 
Laatst bewerkt:
de uiteinden van een circlip tang zijn rond, met een (gebogen) puntbektang kom je niet in de gaatjes van de circlip.

De maat 19 was uit m'n hoofd, wellicht dat het een 21/22 is.. heb de imbus hier zo niet liggen
 
Ik heb vandaag een circlip tang gekocht en een speciale inbus dop voor motoren die tegelijkertijd maat 19, 22 en 24 is. De juiste maat is 22. De clip was er zo uit met de tang en ook de afdek dop ging makkelijker dan verwacht los. Met een puntbektang was de clip me vorige week ook gelukt maar dit was gemakkelijker. De velg moet ik nog loshalen.
 
hallo mede futeristen,

in de winter een paar kleine klusjes gedaan. Na de eerste ritjes een korte resume;

rsv mile ohlins achterschokbreker met een 105 kg veer; heb 2 jaar gereden met een rsv mille sachs unit met 110 kg veer. De wegligging van de sachs unit was al erg goed , de ohlins unit is weer beetje beter. grootste verschil is het comfort. de ohlins unit geeft kanten en putten in het wegdek nauwelijks door naar de rijder , de motor zuigt zich als het ware aan het asfalt vast, een heerlijk gevoel. het comfort is ook beter dan de standaard (blauwe) futura schokbreker met 95 kg veer.

olie jet 40; het schakelen gaat nu veel lichter en neutraal is (koud) beter te vinden. ook de "klonk"van de eerste versnelling is gereduceerd.

voorvork; wijzigingen van de shims nog niet uitgevoerd, maar ben wel begonnen aan de cbr 600 f3 voorvork. shims zijn al besteld. aangezien de cardridge identiek is kan ik binnenkort de settings overzetten.

waar ik nog niet zo tevreden over ben;
- de nieuwe rubber flapjes op de kuip links en rechts plakken niet goed ondanks pogingen met verschillende soorten lijm, wordt aan gewerkt

- roet aanslag in gasklep huis verwijderd, dit heeft effect gehad op de synchroon instelling , met vacuum kolommen afstellen.

- de teller naald van de toerenteller mbv seconden lijm geplakt (3 e keer), helaas is er een beetje lijm in de teller gelopen en werkt het nu niet 100% (teller draait wel vrij). hier moet ik nog verder naar kijken. grrrrrrrrrrr :(



eerst maar even lekker rijden.... :]
 
Laatst bewerkt:
Beste Techneuten ,Futuristen
Mijn Futura stopte er spontaan mee onder het rijden.
Heb al het een en ander gecontroleerd.
Dodemansknop staat goed
* Brandstofpomp draait enkele seconden en stopt dan, normaal lijkt me.
* hogedruk brandstof leiding staat onder druk.
* bougies vonken.
*loopt wel op remreiniger
*genoeg benzine in de tank( euro 98)
Lijkt of de injectoren niet bekrachtigd worden, relais klikt wel.
Zijstandaard schakelaar??

Het is iets lulligs.. wie helpt me op weg?
 
Terug
Bovenaan Onderaan