benzineprobleem

gasguzzler

Die hard MF'er
6 jun 2012
290
0
langerak doetinchem
goedenavond techneuten.
hier een probleempje, mijn gsx-f750 na de winter weer uit de stalling gehaald.
van de winter wat mee aan het sleutelen geweest.
nu trekt hij de carburateurs leeg op normaal en reseve.
alleen op pri blijft hij rijden. dacht eerst dat het gewoon een lege tank was, maar na tanken bleef het probleem.
een paar keer tijdens het rijden vandaag geprobeerd op normaal en reserve, maar iedere keer binnen een km ofzo dat hij begint in te houden en niet meer wil, en terug op pri rijdt hij weer.
kan dit het filter zijn of is het een ander probleem?
tank gecontroleerd, trekt daarop geen vacuum.
 
Als het goed is is jouw benzinekraan vacuumgestuurd.
De pristand is de enigste stand die niet afhankelijk is van het vacuumgestuurde gedeelte van zo een benzinekraan.
Naar mijn idee moet het probleem daar in zitten.
Of: vacuumslang zit los/geknikt/verstopt.
Of: membraam van de benzinekraan is kapot.
 
goedenavond techneuten.
hier een probleempje, mijn gsx-f750 na de winter weer uit de stalling gehaald.
van de winter wat mee aan het sleutelen geweest.
nu trekt hij de carburateurs leeg op normaal en reseve.
alleen op pri blijft hij rijden. dacht eerst dat het gewoon een lege tank was, maar na tanken bleef het probleem.
een paar keer tijdens het rijden vandaag geprobeerd op normaal en reserve, maar iedere keer binnen een km ofzo dat hij begint in te houden en niet meer wil, en terug op pri rijdt hij weer.
kan dit het filter zijn of is het een ander probleem?
tank gecontroleerd, trekt daarop geen vacuum.
Tank er af geweest?
 
Als het goed is is jouw benzinekraan vacuumgestuurd.
De pristand is de enigste stand die niet afhankelijk is van het vacuumgestuurde gedeelte van zo een benzinekraan.
Naar mijn idee moet het probleem daar in zitten.
Of: vacuumslang zit los/geknikt/verstopt.
Of: membraam van de benzinekraan is kapot.
+1
 
Hallo allen,

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een Ducati Monster 600 uit 95. Ik vermoed dat de carburateurs geen benzine krijgen. Dit zie ik omdat er geen benzine uit de carbs komen bij het aftappen. Ik heb de benzinefilter vervangen, bougies en luchtfilter en de batterij opgeladen.

Weten jullie hoe ik in ieder geval de motor startend krijg in de hoop dat het vacuum probleem verholpen wordt (of om andere problemen uit te sluiten)?
 
Laatst bewerkt:
vandaag aan het sleutelen geweest, eindelijk wat meer tijd vandaag.
idd lag de vacuumslang er gewoon naast. klemmetje is weg.
na aansluiten werkte het weer.
ook de benzineslangen maar vervangen morgen, zijn erg poreus, vandaar die benzinelucht....
 
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een Ducati Monster 600 uit 95. Ik vermoed dat de carburateurs geen benzine krijgen. Dit zie ik omdat er geen benzine uit de carbs komen bij het aftappen. Ik heb de benzinefilter vervangen, bougies en luchtfilter en de batterij opgeladen.

Weten jullie hoe ik in ieder geval de motor startend krijg in de hoop dat het vacuüm probleem verholpen wordt (of om andere problemen uit te sluiten)?

Een automatische benzinekraan heb ik wel eens vervangen door een 8 mm buitendiameter "T" van benzinebestendig nylon. De automaterialen zaak heeft ze. Neem de maat op en neem de meetlat mee naar de winkel. Het vacuümslangetje, wat naar één van de carburators gaat moet je dan controleren en afsluiten. Een dergelijke constructie zonder benzinekraan heb je misschien ook nodig als het betreffende vacuüm nippeltje ooit nodig is voor synchroniseren van de carburateurs. Denk er aan dat het even duren kan voordat de benzine is opgevoerd en de carburators zal hebben bereikt. Vul daarom de slangen aan de beide kanten van het "T" stuk met benzine.

Als dat niet helpt of de motor slaat weer af, test dan de capaciteit van de benzinepomp. In de werkplaats handleiding staat waar je dan spanning op moet zetten. Daarin staat ook de test van het startrelais, wat de benzinepomp wel zal bedienen als er vraag is. Er is natuurlijk ook een zekering en een stekkertje voor de benzinepomp wat je kan controleren. De benzinepomp zal ook wel werken als je start. Blijft deze hoe dan ook uitgeschakeld dat kan een koolborsteltje zijn blijven hangen of het zit net vast op wat vuil en corrosie. De pomp moet er dan uit.
 
Is deze het Besh?
http://www.ebay.co.uk/itm/Bezinhahn-Ducati-Monster-600-Unterdruckbenzinhahn-petcock-/200981307936 Is de knop een tweede kraan? Dat is extra veilig. Bij een handmatig te bedienen kraan kan je er voor kiezen om met een "T" stuk te blijven rijden. De dunne slang is natuurlijk het vacuüm slangetje. Beweeg de paniek knop even wat heen en weer, wanneer die geen contact meer maakt dan hoor je de startmotor vaak wel maar doen andere functies het niet. Nogmaals: vaak duurt het wel 20 tot 30 seconden voor de motor aanslaat als de leidingen leeg zijn. Voor een automatische benzinekraan zijn er reparatiesetjes te koop met rubber flapje, pakking en veertje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan