Roest verwijderen

Aeschere

Die hard MF'er
22 jul 2013
485
10
Korte vraag maar ik kan geen degelijk antwoord vinden.

Hoe verwijder je kleine roestpuntjes? Mijn schokbreker achter heeft wat puntjes op de omhulzing zitten. De veer zelf is waarschijnlijk een kwestie van een staalborstel en spuiten maar hoe haal je het van die dikkere buis af? De stang zelf is nog prima, het gaat enkel om de behuizing (terminologie is mij vreemd zoals je kan lezen).

Werkt dat Dasty RVS spul of wordt het toch een staalborstel/schuurspons en een avondje poetsen met een biertje ernaast?
 
Niet met een schuursponsje doen, dan krijg je alleen maar krassen en doffe plekken, daarnaast bevat WD40 heel veel vocht, waardoor de roest weer terug kan komen.

Ik heb zelf een oltimer en daar gebruik ik Brunox epoxy voor, wereldspul !!
Je kunt dit heel makkelijk aanbrengen en het lost de roest op en er ontstaat vervolgens een hele sterke coating. Kijk zelf hier maar eens: http://www.brunox.nl/primer_en_roestomvormer_ineen/7/88
 
Je hebt het over RVS spul, dus ik neem aan dat het een verchroomde stalen huls is? Als die roestpuntjes heeft betekent dat dat er gaatjes in de chroomlaag zit. Het staal eronder gaat daardoor roesten.
Als het maar kleine puntjes zijn zou ik ze zo goed mogelijk wegpoetsen/cola whatever en dan de hele huls met blanke lak overspuiten. Als de roest verder gevorderd is zou ik overwegen om de gehele huls bv. zwart te spuiten.
 
daarnaast bevat WD40 heel veel vocht
_O-

@TS: Wat dacht je van chroompoets? Goede chroompoets polijst de roest weg en laat een beschermlaagje achter.

Maar, Cola, tandpasta, schoonmaakazijn, vleermuizenpoep en fossiele brandstof kan ongetwijfeld ook hoor..
 
Laatst bewerkt:
Ok ok, ik zie de rode lijn...poetsen met je donder.
Vrijdag/zaterdag maar eens een demper onder handen nemen dan.

De roest puntjes vallen inderdaad wel mee. Durf niet te zeggen of ze verchroomd zijn of niet. Volgens mij zijn het nog de standaard schokbrekers van de XJ
 
Koffiedrab werkt ook. Maar wie zet er nog een echte pot koffie tegenwoordig?
Koffiie malen, lepeltje Buisman erbij, water opschenken en laten pruttelen......!
Aaaaargghhh, ik word oud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan