Honda Bougies vs gewone

klapdeurdokter

Niet in de pas lopen lijkt al snel verward....
30 okt 2011
2.556
1.621
Laag-Keppel
Kun je een normale bougie monteren in een honda vfr750 ipv die rare dingen die honda voorschrijft, op de foto is dat de oude bougie..

:)
full
 
je tekening klopt niet.

Als het zo zou zijn als jij het tekent is het geen enkel probleem.
Het deel op de bougie zonder schroefdraad is echter dikker (even dik als buitenkant schroefdraad) en zou in het retep voorbeeld niet ver genoeg indraaien zonder het schroefdraad in de kop te beschadigen.

bougie is vast gemaakt door een luie japanner ;)

Ff gemeten.. draadgedeelte is 9,80 mm dikke gedeelte is 10,40 mm
 
:?

Ze zijn evenlang en onderop zit bij allebei schroefdraad. Waarom zou hij dan minder diep gaan als er bovenop een stukje minder schroefdraad zit? Het onderste stuk schroefdraad trekt hem wel verder hoor.
Excuus, niet goed gekeken, ik dacht dat het schroefdraadloze gedeelte dunner was dan de schroefdraad. Niet dikker.
Op deze wijze zou hij dan inderdaad niet ver genoeg gaan.
 
Ook bij een 4-takt maakt de warmtegraad uit. Ook een 4-takt kan pingelen, en dan gaat ook een 4-takt kapot. Dus die warmtegraad maakt wel degelijk uit.

Toevallig nog instructieboekje liggen..( nog van CB..)

Staat dus bij langdurig hard rijden mag er de CR 9 Ipv Cr 8

Ik geef wel redelijk veel gas :P
full
 
Laatst bewerkt:
Tekening?
ik zie alleen een schets... met daarin geen maten.. maar speciaal voor jou!
Scan_MFD20272_0258_001.jpg

je tekening klopt niet.

Als het zo zou zijn als jij het tekent is het geen enkel probleem.
Het deel op de bougie zonder schroefdraad is echter dikker (even dik als buitenkant schroefdraad) en zou in het retep voorbeeld niet ver genoeg indraaien zonder het schroefdraad in de kop te beschadigen.

bougie is vast gemaakt door een luie japanner ;)
 
Toevallig nog instructieboekje liggen..( nog van CB..)

Staat dus bij langdurig hard rijden mag er de CR 9 Ipv Cr 8

Ik geef wel redelijk veel gas :P [afbeelding]

Hitte graad 8 is eigenlijk altijd goed.

9 inderdaad als je heel veel heel hard rijd, kan soms alleen wat (koude) start problemen geven. Vooral in de winter (want dan rij je natuurlijk ook gewoon door)

7 gebruik je eigenlijk alleen als je rustig rijd.

6 gebruik je eigenlijk nooit op een motor, deze wordt meer gebruik op de poep orginele, en daarmee trage, 4takt brommertjes.

Met een 8 zit je altijd goed, 9 gebruik ik persoonlijk nooit meer, geeft teveel kool afzet voor mijn gebruik. (ik rij als een oma :+ )

Voor mij alleen nog maar nummertjes 7 en 8. :)
 
Hitte graad 8 is eigenlijk altijd goed.

9 inderdaad als je heel veel heel hard rijd, kan soms alleen wat (koude) start problemen geven. Vooral in de winter (want dan rij je natuurlijk ook gewoon door)

7 gebruik je eigenlijk alleen als je rustig rijd.

6 gebruik je eigenlijk nooit op een motor, deze wordt meer gebruik op de poep orginele, en daarmee trage, 4takt brommertjes.

Met een 8 zit je altijd goed, 9 gebruik ik persoonlijk nooit meer, geeft teveel kool afzet voor mijn gebruik. (ik rij als een oma :+ )

Voor mij alleen nog maar nummertjes 7 en 8. :)

Ik heb in mn auto een 5 zitten...
 

Hitte graad 8 is eigenlijk altijd goed.


9 inderdaad als je heel veel heel hard rijd, kan soms alleen wat (koude) start problemen geven. Vooral in de winter (want dan rij je natuurlijk ook gewoon door)

7 gebruik je eigenlijk alleen als je rustig rijd.

6 gebruik je eigenlijk nooit op een motor, deze wordt meer gebruik op de poep orginele, en daarmee trage, 4takt brommertjes.

Met een 8 zit je altijd goed, 9 gebruik ik persoonlijk nooit meer, geeft teveel kool afzet voor mijn gebruik. (ik rij als een oma :+ )

Voor mij alleen nog maar nummertjes 7 en 8. :)
Voor in de motor van ts , of bedoel je dan alle motren?
 
Toevallig nog instructieboekje liggen..( nog van CB..)

Staat dus bij langdurig hard rijden mag er de CR 9 Ipv Cr 8

Ik geef wel redelijk veel gas :P [afbeelding]

Nou, dan is het dus een uitgemaakte zaak. :)

Maar ik zou het andersom verwachten. Bij langdurig hard rijden een koudere bougie in plaats van een hetere.

Met de hetere kom je sneller in de gloeiontstekingszone (pingelen).

Startpagina
 
Laatst bewerkt:
Voor in de motor van ts , of bedoel je dan alle motren?

Praktisch alle motoren.

Voor dikke race motoren die 11miljard rpm draaien uitgezonderd, of van die eco hippie motoren die super arm lopen op het brandstof mengsel.

In mijn oude CB77 zaten overigens nog NGK12's :+

Die waren alleen voor de race bedoelt, eerst rustig warm rijden met 8, eenmaal warm kon pas de 12 erin gedraait worden :+

Iedere 'normale' motor kan je rustig een 8 in draaien.

Maar nogmaals, persoonlijk, 9 gaf voor mij veel te veel koolafzet en starten was ook niet hoe het hoorde.

Voor mij dus alleen nog maar 7 en 8, en ik weet zeker dat dit voor 95% van de motoren geldt, 9 gebruik je echt alleen maar als je een race motor hebt, of heel vaak, heel lang, heel hard rijd, of een motor met een gigantische compressie. (eco hippie motoren met een beroerde fabrieks afstelling wil ik me eigenlijk niet aan wagen)

Gewoon even naar het bougie'tje kijken, vooral als er een 9 inzit, ik heb daar persoonlijk slechte ervaringen mee.

Verder kan ik alleen maar zeggen, doe wat er in het werkplaats handboek staat, tenzij je weet wat je doet.
*zoals ik :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan