Eerste ocassion kopen, technische zaken ?

Only_Sunny

Rookie
18 feb 2014
24
0
Sittard
Heey ! ..

Ik ga binnenkort voor mijn eerste ocassion shoppen ( wil een niet dure motor waar ik veel op kan rijden om het totaal onder de knie te krijgen ) ..

Mijn budget ligt ongeveer rond de 1500 euro en heb een paar leuke ocassions gezien, waaronder deze:

Kawasaki zzr 600 67.000 km en 40.000 km
Yamaha FZR 1000 53.000 km
Kawasaki zzr 400 48.288 km

Ik heb graag een sport/supersport motor, en ben niet heel echt technisch aangelegd.

Ik weet de standaard zaken waar ik op moet letten bij het kopen van een ocassion, zijn er echter ook ideeen over andere zaken waar ik moet letten bij dit soort motoren ? ..

Ik heb al gehoord over de tweede versnelling van de kawasaki's, verder is mijn lijstje nogal blank haha ..
 
Ik weet de standaard zaken waar ik op moet letten bij het kopen van een ocassion, zijn er echter ook ideeen over andere zaken waar ik moet letten bij dit soort motoren ?

Het zou al veel helpen als je wat specifieker bent over de bouwjaren want daar kan nogal een hoop verschil in zitten.

De FZR is in ieder geval een beste tank voor iemand met weinig ervaring, en (naar mijn mening) zeker niet geschikt voor iemand met weinig technisch inzicht. De Exup klep (indien aanwezig want wederom: dit is afhankelijk van het bouwjaar) wil nog wel eens vast gaan zetten zeker nu ze wat ouder worden en verder verstoken ze per uur haast meer olie als de gemiddelde oceaanstomer (en zo zijn ze er nog wel wat dingetjes).
Wel een erg fijne fiets op de autobahn en voor bochten op snelheid.

Ik zou dan eerder naar een oldskool Blade gaan kijken.


Kawa's niet zo veel ervaring mee maar ik geloof dat die in die tijd af en toe last hadden van slecht geharde nokkenassen en zakkende cilinderbussen (in het algemeen dus geen flauw idee of dat ook voor deze types/bouwjaren zo was).
 
Ik zou toch voor de Hayabusa gaan, want je wilt supersport. Omdat je beginner bent, zou ik geen rode nemen. Een blauwe zal wel goed gaan denk ik.

De Busa rijders zijn ook niet altijd technisch aangelegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan