Nieuwe R1 (Gauloises 2000) eigenaar met vragen

DucS4R

Rookie
26 mrt 2014
5
0
Goedenavond,

Vanaf afgelopen maandag ben ik de trotse bezitter van mijn eerste Yamaha R1 (bj 2000) Gauloises uitgevoerd.

Nu zijn er een aantal zaken die ik aan wil passen waar ik me van afvraag of het überhaupt mogelijk is dus ik denk ik vraag het de experts...

- Ik zou graag een korte (Akrapovic) einddemper installeren maar zie van dit model nergens informatie noch foto's van rijders die me voor zijn geweest. Mijn vraag of het mogelijk is of kan het gewoonweg niet ?

- Mijn R1 is dus Gauloises uitgevoerd dus ik heb geen duozit, aangezien er toch een andere kont op moet vroeg ik me af of er ook een jonger model kont op zou kunnen (2004/2006) of is dit niet passend (te krijgen).

- Tot slot heb ik een adviesvraag: Ik wil de kappenset gaan spuiten, kan ik de set beter verkopen en een1 blanco set aanschaffen en die spuiten of heeft deze set (ook gezien het bouwjaar) niet meer zo'n meerwaarde/exclusiviteit ?

Graag jullie hulp, bij voorbaat dank !
full
 
1) Uitlaten zijn altijd te monteren op bijna elke motor, alleen zul je de meeste allemaal passend moeten maken. Maar zolang je het niet te gek maakt moet het gewoon kunnen, zolang hij ze functie maar blijft behouden.

2) Zelfde verhaal als hierboven alles is passend te maken, maar zo 1 op 1 overzetten lukt niet.

3) Zijn dit de originele kappen, of is het een imitatiesetje?
Ik kan me vergissen maar volgens mijn worden ze origineel niet zo geleverd.
En verkopen heeft volgens mijn weinig zin, want dan zal je je tank er ook bij moeten doen en/of eventueel ruilen met de koper. Je moet maar net iemand treffen die dit mooi vind.


Gr.
 
Is het een originele kuipset of zo'n aftermarket set uit het oosten?

imitatie kappen zijn namelijk heel dun en heel flexibel, niet ideaal om te schuren / over te spuiten. als mede dat vaak de stickers onder de blanke lak zijn verwerkt.

maar bekijk het van de andere kant, je hebt nu een uitvoering die maar weinig anderen hebben ;) Als je het echt niet mooi vind is er altijd wel een kappensetje te koop ergens, maar ik betwijfel of je jou kappen verkocht krijgt, zijn natuurlijk heel smaak gebonden.

Succes in ieder geval !
 
Goedenavond,

Vanaf afgelopen maandag ben ik de trotse bezitter van mijn eerste Yamaha R1 (bj 2000) Gauloises uitgevoerd.

Nu zijn er een aantal zaken die ik aan wil passen waar ik me van afvraag of het überhaupt mogelijk is dus ik denk ik vraag het de experts...

- Ik zou graag een korte (Akrapovic) einddemper installeren maar zie van dit model nergens informatie noch foto's van rijders die me voor zijn geweest. Mijn vraag of het mogelijk is of kan het gewoonweg niet ?

- Mijn R1 is dus Gauloises uitgevoerd dus ik heb geen duozit, aangezien er toch een andere kont op moet vroeg ik me af of er ook een jonger model kont op zou kunnen (2004/2006) of is dit niet passend (te krijgen).

- Tot slot heb ik een adviesvraag: Ik wil de kappenset gaan spuiten, kan ik de set beter verkopen en een1 blanco set aanschaffen en die spuiten of heeft deze set (ook gezien het bouwjaar) niet meer zo'n meerwaarde/exclusiviteit ?

Graag jullie hulp, bij voorbaat dank ![afbeelding]
Je kont is zowiezo imitatie hij is nooit als single seat door Yamaha geleverd. De rest weet ik niet. Potentieel kun je er misschien een paar centen voor krijgen door hem te verkopen, als iemand zijn oude R1 in een speciale kleur wil hebben.

Originele delen zullen altijd duurder zijn dan deze.

Oh ja, en de kleurstelling is ook nooit origineel geleverd voor zover je dat mocht denken.
 
Laatst bewerkt:
- Ik zou graag een korte (Akrapovic) einddemper installeren maar zie van dit model nergens informatie noch foto's van rijders die me voor zijn geweest. Mijn vraag of het mogelijk is of kan het gewoonweg niet ?
- Er zijn vast akrapovic dempers voor jouw model, als ik google vind ik ze. Echter geen korte denk ik. Dus een Akrapovic specifiek voor dit model aanschaffen en zelf inkorten. Of de juiste demper aanschaffen van een ander model motor en hierop aan laten passen. Waar dit kan is reeds geadviseerd.

- Mijn R1 is dus Gauloises uitgevoerd dus ik heb geen duozit, aangezien er toch een andere kont op moet vroeg ik me af of er ook een jonger model kont op zou kunnen (2004/2006) of is dit niet passend (te krijgen).
- Dit past niet niet 1 op 1. Ik Denk dat dit jouw vraag is.
Mocht je dit willen zul je een ander subframe moeten (laten) maken, of bestaande pas (laten) maken. Ook zal de kuip aangepast moeten worden om mooi aan te sluiten op je tank, en zo ook het zadel.
Mocht je ook de dempers nog op diezelfde wijze als een 04/06 R1, dubbele hoge dempers, willen hebben zul je een op maat gemaakt uitlaatsysteem moeten (laten) maken. Gezien de kosten van dit gehele traject zou ik je adviseren hier niet aan te beginnen. Maar wie ben ik :+

- Tot slot heb ik een adviesvraag: Ik wil de kappenset gaan spuiten, kan ik de set beter verkopen en een1 blanco set aanschaffen en die spuiten of heeft deze set (ook gezien het bouwjaar) niet meer zo'n meerwaarde/exclusiviteit ?
- Hoogstwaarschijnlijk zit er nu een een aftermarket kappenset op jouw motor. Iig is de kont niet origineel yamaha.
Je kunt:

a) Alleen de achterkuip vervangen voor een origineel yamaha exemplaar (of aftermarket) incl zitje. En dan heel de boel overspuiten. Of alleen het nieuwe kuipdeel in de huidge kleuren matchen.

b) De hele set eraf trekken, verkopen, en vervangen voor origineel yamaha spul. Hier zul je flink geld op gaan verliezen maar de kwaliteit gaat omhoog. Je kunt dan gaan voor een set in originele kleuren zodat je niet hoeft te spuiten.
Of een minder dure set bij elkaar rapen van bijvoorbeeld verschillende kleuren en de boel overspuiten.

c) De hele set eraf trekken, verkopen, en vervangen voor een blanco aftermarket set. Hier zul je ook geld op gaan verliezen. Je kunt dan uiteraard ook kiezen voor een aftermarket set uit china die reeds een bepaalde livery is en alleen de tank stickeren of spuiten.

Ik zou gaan voor 'a'

Daarbij moet je hoe dan ook nog een zitje, en de voetsteunen aanschaffen als deze niet bij de motor zitten.




Daarnaast zou ik de motor eens grondig (laten) inspecteren op (verborgen) schade, als de verkoper niet heeft gemeld dat dit niet de originele kleuren en wellicht ook kappen zijn.

Ook is een motor van 14 jaar oud met slechts 19000 kilometer twijfelachtig en iig de moeite waardig om grondig te (laten) controleren.
Dit komt neer op slechts 1350 gereden kilometers per jaar, wat natuurlijk erg weinig is.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Allen,
Dank voor de inspanning om met me mee te denken.
Ik had een iets warmer welkom verwacht als nieuwe yamaha rijder maar goed, was te verwachten als je die-hards zulke vragen gaat stellen...
Ik heb al meerdere keren de opmerking "slotje erop" voorbij zien komen, zullen we dat bij deze dan maar doen ?
 
Slotje? :?

Je krijgt nette serieuze antwoorden op je vragen.
Misschien niet de antwoordend die je verwachtte.
Maar wel reacties waar je iets mee kan .

Desondanks veel plezier met je Yamaha :)
 
Allen,
Dank voor de inspanning om met me mee te denken.
Ik had een iets warmer welkom verwacht als nieuwe yamaha rijder maar goed, was te verwachten als je die-hards zulke vragen gaat stellen...
Ik heb al meerdere keren de opmerking "slotje erop" voorbij zien komen, zullen we dat bij deze dan maar doen ?


Nergens in dit topic is gesuggereerd dat er een slotje op zou moeten? :?
 
:? Ik moest zowaar echt zoeken naar de niet-serieuze reacties. Hele berg goedbedoeld advies, maar TS vindt..

Ik had een iets warmer welkom verwacht als nieuwe yamaha rijder maar goed, was te verwachten als je die-hards zulke vragen gaat stellen...

Nou komt ie dan:

Van harte gefeliciteerd met je prachtige motor!!! En welkom op het forum! Wij wensen je heel veel veilige kilometers toe!

;)
 
Snap het wel, motor gekocht onder het mom van 'exclusieve versie' 'limited editie' en dat blijkt vervolgens aftermarket te zijn. Isnietleuk. Maar daar kan niemand hier iets aan doen?!

maarja het is nou eenmaal zo, en of het nou allemaal origineel is of niet, who gives a crap, zolang je er niet teveel voor hebt betaald en er plezier van hebt is dat toch juist prachtig om iets aparts te hebben :)

Het verhaal van de kont en dergelijke is dan wel weer een beetje dubieus, als je zonder technische ervaring een motor koopt met het idee hem op diverse punten anders te willen hebben, kun je natuurlijk wel aanvoelen dat dat je geld gaat kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan