gsx-f600 , takkend geluid vanaf weg rijden

tvans

Rookie
14 apr 2013
12
0
Breda
ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

als ik ga rijden hoor je met tussenpozen TAK TAK TAK, goed hoorbaar, totdat je boven de 70 km/h komt ongeveer dan hoor je het vrijwel niet meer, en het komt denk ik van het achterwiel.

ik heb hem ook op de bok gezet en dan in zn 1 en 2 en dan hoor ik niet echt iets, maar het kan ook zijn dat het dan bijna niet aanwezig is.

iemand bij me achterop heeft 2 filmpjes gemaakt voor het geluid.

http://www.youtube.com/watch?v=RRZxTdGnxkQ
http://www.youtube.com/watch?v=zQNRIu_H73Y
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het vanaf hier niet zien natuurlijk..maar ik denk dus je ketting.
Controleer dit goed...en ga er niet mee rijden. Mochten hij breken...het kan vanalles kapot slaan :/
 
Nu je het zegt. Volgensmij is het met 2 man erger. En daardoor toen ik hem op de bok had hoorde ik het bijna niet of helemaal niet.
Hij was half jaar terug al korter gemaakt dus ik zal daar nog even terug gaan thanks.
 
Nu je het zegt. Volgensmij is het met 2 man erger. En daardoor toen ik hem op de bok had hoorde ik het bijna niet of helemaal niet.
Hij was half jaar terug al korter gemaakt dus ik zal daar nog even terug gaan thanks.

Dikke kans dat je een of meerdere vastzittende schakels hebt. In dat geval: ketting en tandwielen vervangen.
Neemt niet weg dat het geen kwaad kan je achterwiel ook ff na te lopen.
 
Hij was half jaar terug al korter gemaakt dus ik zal daar nog even terug gaan thanks.
Als een ketting korter gemaakt moet worden om hem nog te kunnen opspannen dan is je complete kettingset dus kettingwielen en ketting volledig versleten en dan vindt je het raar dat je ketting rare geluiden gaat maken? :X |(
Waarschijnlijk schiet je ketting over het voorste kettingwiel heen tydens het optrekken met 2 man er op.
Ik zou hem gauw vervangen als ik jou was en niet alleen vanwege de dure reparatie kosten die je zelf krijgt als je ketting wel breekt :X maar meer vanwege het feit dat misschien iemand anders hem of door de voorruit van zijn koekblik krijgt of een andere motorrijder hem voor zijn helm geslingerd krijgt. -O-
 
Ketting is vervangen en probleem was geheel weg.
Bedankt mensen.

Ketting voor een nieuwe A-merk, en tandwiel door een gebruikte goede nog. Vervangen in zevenbergen. Rijdt sindsdien weer perfect. Bedankt voor het meedenken
 
Ketting is vervangen en probleem was geheel weg.
Bedankt mensen.

Ketting voor een nieuwe A-merk, en tandwiel door een gebruikte goede nog. Vervangen in zevenbergen. Rijdt sindsdien weer perfect. Bedankt voor het meedenken
Je hebt dus alleen een nieuwe ketting en een gebruikt kettingwiel voor ?? En achter ?
 
Laatst bewerkt:
Da's verkeerde zuinigheid tvans. De (nieuwe) ketting slijt veel harder op een gebruikt tandwiel. Nu goedkoper, uiteindelijk dus duurder. We spreken niet voor niets over een "kettingset". Je vervangt normaliter dus de hele set in één keer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan