Krauser K2 - bevestigingslotje defect?

fdingen

Rookie
8 aug 2009
21
0
Eindhoven
Hallo,

Ik heb een krauser K2 kofferset welke aan de "hockysticks" bevestigd zitten. Het slot(je) dat er voor zorgt dat de koffers er niet afgehaald kunnen worden werkt niet.

Als je de koffers erop zet dan kun je hem vergrendelen en de sluitel uit het slotje halen. Echter kan de ontgrendeling gewoon naar boven en kunnen de koffers eraf genomen worden...

Heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb de sloten er al vanaf gehad en flink ingespoten met wd40. Als ze niet op de kofferset zitten dan lijkt het alsof hij wel op slot blijft. Weer terug op de motor werkt het niet. Aan de binnenkant van het slot zit een kunststof palletje dat voor de vergrendeling lijkt te zorgen. Misschien versleten..?

Bedankt voor een reactie.
Frans
 
Hoi Frans,

Het slot werk met een heel simpel plaatje die, d.m.v. een schuin kantje aan de slotcilinder, omhoog komt en achter het plaatje in de drager vergrendeld. Ik had ook problemen met het slotje op een van mijn koffers. Ik vermoed dat het dunne gedeelte van het plaatje (die ook zorgt voor de vergrendeling) in het kofferslot verbogen is.

Het is sowieso een simpel systeem. Als je het plastic kapje van het slot op de koffer haalt en hem erop probeert te zetten zie je gelijk waar het fout gaat.

Groeten,
Bas
 
Terug
Bovenaan Onderaan