kawasaki GPZ 500S - deel 9, herrie in de pijpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
da's vaak zo met reparaties aan 'oude' fietsen en auto's. 't kost meer dan dat het vervoermiddel nog waard is. ik heb dat elke keer dat ik met mijn auto bij de pomp sta en weer de benzine aftik die ik net heb getankt. :)


staat tegenover: rijplezier en je weet wat je hebt, want als je 'm inruilt moet je nog maar afwachten wat je terugkrijgt.
 
€50,- is inderdaad te weinig, ik zou zeggen doe het x3 en Eerf doet het misschien wel ;) (het is zijn motor hé, prijs even verifiëren bij hem ;) ) En hij wil er écht vanaf.

Ik kan niet zo goed rekenen, maar x 2 is volgens mij precies het budget dat mijn zusje heeft voor een opknapbrommertje.....;-)
 
Ik kan niet zo goed rekenen, maar x 2 is volgens mij precies het budget dat mijn zusje heeft voor een opknapbrommertje.....;-)

We hebben een kandidaat voor de gpz van Eerf! *O*

_

Tja, ik zoek eigenlijk een complete set/voertuig om een landbouwvoertuigje van te maken.
ongeveer zoiets:
argo-6x6-big-foot-amfibie-voertuig_2.jpg


Maar dan met een trekhaak, en niet voor in diep water. met een max van 60km/u ofzo..
Dan tussen de voorste wieltjes een stuurhuisje. Maar ik denk dat ik dan beter af ben met de aandrijvinginrichting van een kleine auto...
 
Nee, is een normale. Dus met remschijfje achter.

Aha, dan moet er dus wel een klauwtje bij gezocht worden.
Wil in deze niet al te veel werk meer steken, want hij rijd nu best goed, maar zal even kijken naar de maten.
"@flip;
Ik vroeg het ff, omdat jij soms eerder reageerd, haha! ;)
 
iemand belang bij een duozit-cover, nieuwe vliegwiel, twee goede banden en een goede accu?
krijg je er een motor bij *D

'k heb een Suzuki SV650SVA gekocht en de EX500S mag helaas weg.

grtz
 
Aha, dan moet er dus wel een klauwtje bij gezocht worden.
Wil in deze niet al te veel werk meer steken, want hij rijd nu best goed, maar zal even kijken naar de maten.
"@flip;
Ik vroeg het ff, omdat jij soms eerder reageerd, haha! ;)

yes, ik heb teveel vrije tijd ;) Eerf wat minder ;)
 
Ik heb sinds afgelopen jaar ook zo'n mooi stuurfietsje in bezit.

Alles bevalt super behalve het geluid wat voor mij toch wel zeer belangrijk is. Op dit moment zit er een als ik me niet vergis originele einddemper van een R1 erop. Ja hoe krijg je je het voor elkaar haha. (en tis van 2 naar 1 uitlaat gegaan)

Alleen heb ik er de ballen verstand van en 2 linker handen, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Wat zou ik willen?

- Lekker grof geluidje aub,
- niet al te duur, 2de hands(geen probleem)?
- uiteraard dat het moet passen,
(eventueel ook nog iemand die het erop zou kunnen zetten (uiteraard tegen betaling).??)

Graag wat tips of opties waar ik moet zoeken of wat ik nodig moet hebben. Ik ben wonend in Assen maar wil voor een adresje en het erop zetten best een stukje rijden.

Pajic-racing.nl had ik al als tip gekregen. Jullie nog tips?

Groeten Werner

image.php


image.php


Voorbeeldjes op youtube wat mij wel wat lijkt kwa sound:



 
Pajic-racing.nl had ik al als tip gekregen. Jullie nog tips?

Pajic is zeker een goede tip, ook al is het maar om hem aan het werk te zien 8-)

Ik heb bij hem een BSM Future (?) gekocht, voor € 160.00, dat is incl montage, klaar terwijl je wacht. Later heb ik er nog wel een db killer bij gekocht, het was me toch iets teveel herrie :)
 
Thnx voor bevestiging Michiel wat betreft Pajic. Heb je die op een GPZ500 geplaatst? Iets waar je achteraf toch nog een DB killer voor moest hebben, zoiets zoek ik dus ook haha. Heb je nog een foto ervan?

En was wel een gebruikte demper neem ik aan voor die prijs?
 
Laatst bewerkt:
Omdat Debsie twee dempers wilde houden en twee sportdempers vinden voor een schappelijke prijs moeilijk is/was, heb ik (standaard) Ducati dempers pas laten maken. :)



En nog maar een keer het filmpje. :P

 
Ik had zelf een laser onder mijn GPZ. Klonk ook behoorlijk bruut!

Overigens, sinds vandaag geen Kawasaki meer in bezit. De GPZ is verkocht aan een dame in Hoofddorp die er een naked van wilde maken.

Dus misschien kan Plintumeister nog even een foto van zijn motor posten ter voorbeeld.

Ben wel benieuwd in elk geval :)
 
Gefeliciteerd met de verkoop!
Ik had zaterdag een kijker. Rare snuiter... Heel enthousiast weggegaan om het alleen nog even met de vrouw te overleggen. Later e-mail dat zij een ander type motor zocht :?
Nouja, komende zaterdag weer een kijker.. nieuwe ronde nieuwe kansen
 
Laatst bewerkt:
Hm? Goeie accu? Duozitcover?
Wat mag dat kosten incl gpz?

hij mag weg voor 150 euro.

alle voordelen ff op een rijtje:
Het is een witte/parelmoer EX500S van 88'
duozitcover in kleur, handgreep is er bij.
65500 echte kilometers
mijlenteller is vervangen door een Km teller (mijlen teller is er bij)
standaard alarmlichten, handig in de file 8-)
vliegwiel is een nieuwe, met magneten die wel blijven zitten
(de oude magneten zaten nog wel vast in het oude vliegwiel, maar de lijm was niet goed meer)
banden zijn goed
ketting + tandwielen zijn goed
wiellager-achter is vervangen
wiellager-voor heb ik (ergens :$ ) liggen
accu is goed
olie + filter is vervangen
tijdens monteren van busjes boven de voorveren is ook de voorvork olie vervangen, (aftapschroefje onderaan elke poot, standaard)


en de nadelen:
door het lange stil staan stond er na het eerste ritje wat schuim op de oude olie, is vervangen
benzinekraan heeft nieuwe pakking-je nodig.
tussen pijp was lek, er zit nu een pijp met twee klemmen om
voorrem loopt wat aan
knipperlichtglaasje rechtsvoor bevestiging oogje is er af

grtzzz
 
Ook ik behoor nu tot het illustere gezelschap der GPZ500S rijders *O*
Heb vanavond een 97'er gehaald met 15.000km op de teller. Komt naast mijn Z1000SX te staan en zal voor woonwerk verkeer gebruikt worden :]

full


Rijdt uitstekend, hopelijk lekker zuinig. Draait verrassend veel toeren voor een 2 cilinder...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan