Lassen aan frame

irwa

Rookie
30 jul 2006
22
0
Twijzelerheide
Ik moet bepaalde onderdelen aan m'n frame lassen ook rvs.
Ben bezig met het ombouwen van een RD500 naar een YZR500.
Met welk type las apparaat kan ik dat het beste doen MIG of TIG.
Ik zag een MIG apparaat op marktplaats staan met gasgevuld draad ik weet niet of dat iets is. Wat je er over lees is dat het maar kleine lasjes maakt meer geschikt voor plaatwerk?
Ik moet er b.v. ook de bevestiging van m'n voetsteunen mee vast lassen.
Ik kan alleen een beetje elektrisch lassen met elektrodes.

Waarmee kan ik dit soort laswerk het beste doen?
 
Als je geen goed MIG apparaat hebt, blijft het bij "een beetje opschijten" en moet je heel veel kennies hebben van juiste instelling van draadsnelheid, stroomsterkte, en handsnelheid.....
Die apparaatjes zijn zeldzaam en duur....
Met Tig is et echt veel makkelijker, je kunt continue je vloeibad monitoren, en je ziet heel goed wat je moet doen...
Wisselen tussen RVS, staal enz,enz is ook veel makkelijker, en je kunt met een tigger ook hardsolderen, en grof snijwerk doen

Over beide is trouwens op jouwbuis veel te vinden, en daar kun je uren aan instrukties vinden
 
Laatst bewerkt:
Als je geen goed MIG apparaat hebt, blijft het bij "een beetje opschijten" en moet je heel veel kennies hebben van juiste instelling van draadsnelheid, stroomsterkte, en handsnelheid.....
Die apparaatjes zijn zeldzaam en duur....
Met Tig is et echt veel makkelijker, je kunt continue je vloeibad monitoren, en je ziet heel goed wat je moet doen...
Wisselen tussen RVS, staal enz,enz is ook veel makkelijker, en je kunt met een tigger ook hardsolderen, en grof snijwerk doen

Over beide is trouwens op jouwbuis veel te vinden, en daar kun je uren aan instrukties vinden


ik neem aan dat je plakfouten bedoeld? de fout bij MIG/MAG lassen is vaak dat iedereen het denkt te kunnen onder het mom "als het maar vast zit" je moet er wel mee kunnen werken (gebruiksgemak verschilt idd per apparaat).

persoonlijk ben ik niet zo weg van MIG/MAG (oké gevulde draad last wel leuk) maar meer elektrode en vooral TIG :Y

TIG is minder goed geschikt voor plaatwerk, je brengt te veel warmte in ;)

maar TS wat wil je lassen? ik bedoel is het een subframe of bv een balhoofd of zo?



GR NEMO
 
Laatst bewerkt:
Absoluut TIG!Veel mooiere lassen/is moeilijker/is sterker/duurdere apparatuur.
Elk voordeel heb z'n nadeel. O-) Las alleen maar tig en heb wat ervaring op motorfietsgerelateerd spul. :+
 
er is niemand die er wat van zegt..maarrrr..als je niet eens precies weet hoe je moet lassen..en wat voor apparaat je gaat gebruiken..kan je dan niet beter het uitbesteden aan een prof? een frame is niet echt iets wat teveel warmte of spanning wil hebben...

kosten zijn ook een stuk lager..een goede lasser kan het in zeer korte tijd goed doen..
 
en je kunt met een tigger ook hardsolderen, en grof snijwerk doen
Leg eens uit ?
Ik heb ook een Tig apparaat, maar hier heb ik nog niet van gehoord.

En voor TS, het laswerk zou ik uitbesteden, als je nog geen lasapparaat en geen ervaring hebt, is dat sneller, goedkoper en ook veiliger.
Waar woon je ?, misschien is er wel een MFer in de buurt die het kan doen.
Ik zie in je profiel dat je in Twijzelerheide (FR) woont, MFer jerryt woont ook in Friesland volgens mij, die man kan toveren met frames en lasapparaten. *O*
 
Laatst bewerkt:
Leg eens uit ?
Ik heb ook een Tig apparaat, maar hier heb ik nog niet van gehoord.

En voor TS, het laswerk zou ik uitbesteden, als je nog geen lasapparaat en geen ervaring hebt, is dat sneller, goedkoper en ook veiliger.
Waar woon je ?, misschien is er wel een MFer in de buurt die het kan doen.
Ik zie in je profiel dat je in Twijzelerheide (FR) woont, MFer jerryt woont ook in Friesland volgens mij, die man kan toveren met frames en lasapparaten. *O*


of een lascursus doen ;) (of meerdere cursussen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan