hulp bij sleutelen

24 mrt 2014
1
0
bocholtz
ik zoek iemand die mij kan helpen bij het sleutelen aan mijn suzuki gsx 600 f uit '89. De achterrem loopt aan.Dit had ik natuurlijk graag verholpen.Een Haynes werkboek is aanwezig.Eventueel tegen kleine vergoeding.Ik woon in Bocholtz (ZUID-LIMBURG).
 
Ger , ik denk dat Dr.Jossy Hayabusajos wel contact met jou opneemt
Ik heb hem ff PB gestuurd via HayabusaCkubHolland
En hij zit bij jou in de buurt.
Die heeft geen manual nodig, hij heeft alles op de harde schijf in zijn hoofd :)
Garoete van Flakkee(s)
 
Zo moeilijk is dat klusje niet.

Achterklauw eraf.
Reservoir leeg
Loskoppelen.

Let.op dat je niet morst anders.met een met water wegspoelen.

Dan de klauw. Uit mekaar dat ding.
Helemaal schoon. Maken met remreiniger oid.
(2euro bij de action)

Als alle rubbers nog.mooi heel zijn terug.plaatsen anders vervangen. Remcylinders schoon poetsen geen.krassen maken...

Achterremleiding goed doorspoelen met remreiniger perslucht en.remvloeistof. (alleen.wanneer het geel ofzo is geworden)

En terugplaatsen en ontluchten!.
Klusje van een.middagje
 
Zo moeilijk is dat klusje niet.

Achterklauw eraf.
Reservoir leeg
Loskoppelen.

Let.op dat je niet morst anders.met een met water wegspoelen.

Dan de klauw. Uit mekaar dat ding.
Helemaal schoon. Maken met remreiniger oid.
(2euro bij de action)

Als alle rubbers nog.mooi heel zijn terug.plaatsen anders vervangen. Remcylinders schoon poetsen geen.krassen maken...

Achterremleiding goed doorspoelen met remreiniger perslucht en.remvloeistof. (alleen.wanneer het geel ofzo is geworden)

En terugplaatsen en ontluchten!.
Klusje van een.middagje

Ja, ja, als het zo makkelijk was dan konden we zo ook allemaal hartchirurg worden. _O-
Er komt echter wel wat meer bij kijken dan een paar simpele aanwijzingen.

Stap 1 is sowieso eens kijken waarom ie vastloopt. Ik had laatst een achterremklauw die vastliep omdat de remblokken en de glijpen niet meer soepel over elkaar liepen. Dan hoef je dus niet de hele klauw te demonteren. M.a.w. eerst de oorzaak zoeken en dan pas gaan repareren.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ja, als het zo makkelijk was dan konden we zo ook allemaal hartchirurg worden. _O-
Er komt echter wel wat meer bij kijken dan een paar simpele aanwijzingen.

Stap 1 is sowieso eens kijken waarom ie vastloopt. Ik had laatst een achterremklauw die vastliep omdat de remblokken en de glijpen niet meer soepel over elkaar liepen. Dan hoef je dus niet de hele klauw te demonteren. M.a.w. eerst de oorzaak zoeken en dan pas gaan repareren.

:^

Eerst kijken, dan doen.

Zo liep mijn voorrem laatst aan. Ik het zwikje losgehaald, blijkt het er helemaal niet zo slecht uit te zien. Beetje schoongemaakt, glijpennen ingevet en teruggezet.
De hoofdremcilinder was dus het probleem en heb ik gereviseerd. Probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan