Functie linkpijp tussen uitlaatbochten

Kanariepiet

MF veteraan
5 mrt 2012
1.784
67
Vandaag wilden we de 4 in 1 uitlaat vervangen voor een originele 4 in 2 uitlaat (vermoedelijk E model) bij een Kawasaki ZZR 600 (1992 D model).

De bochten passen fantastisch en met een klein plaatje kunnen de bevestigingspunten ook gebruikt worden.

Helaas zit er op de plek waar de leidingen van de oliekoeler lopen, een linkpijp tussen uitlaatcilinder 1 en 4. Wat is de functie van dit pijpje en kunnen we deze pijp afslijpen en de ontstane gaten dichtlassen?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik trouwens nog een 4in1 model E liggen.

Ik weet niet of je daar dan wat mee kan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor de reacties.

@ Johan M: Ik weet zeker dat ik de uitlaat niet dicht kan lassen. Gelukkig kan mijn sleutelvriend dat pijpje prima dichtbakken.

@ Bok001: De pijp zit in de weg van de olieleidingen. Ik zou de olieleidingen eromheen kunnen wurmen, maar dan zitten deze tegen de uitlaatbochten aan. De uitdaging zit in het feit dat de uitlaat van een nieuwer model (E) ZZR is, dan de Motor (D).

@ Martell: Dank voor het aanbod. Bij de uitlaat is ook bok geleverd, die kan ik met een 4 in 1 uitlaat niet plaatsten. De 4 in 1 uitlaat (Laser Racing) zat op de motor toen ik deze kocht, maar is mij iets te luidruchtig.
Mijn insteek is om eerst het avontuur aan te gaan en de originele E uitlaat aan te passen.
 
Laatst bewerkt:
hallo

ik heb zelf ook een zzr600d en op mijn rvs vervangings uitlaatbochten (4-2) zit ook zoon balanspijpje op die kon bij mij gewoon blijven zitten alleen moest ik wel ff de olie leidingen los halen en ff de radiateur loshalen om de uitlaatbochten er tussen te krijgen.

bij mij zat dat balanspijpje redelijk kort op de cilinders.

ik ging juist van een 4-2 naar een 4-1.


ontopic: die kun je gewoon weghalen. waarom geen andere demper zoeken voor de 4-1?
 
Iedereen dank voor de tips en het meedenken. Afgelopen week is het er dan toch van gekomen. het pijpje is eraf en de plaatjes zitten erop.
De motor is 10 keer stiller (wat een goede zaak is) en de bok maakt olie peilen veel gemakkelijker. (ketting oliën hoeft niet ibv. met Scottoiler)

In het kader van pics or it didn't happen..

Plaatje op maat slijpen...
full


Het resultaat voor het spuiten.
full


Na het spuiten.
full


En nog even ophangplaatjes op maat gemaakt voor de dempers...
full


Eindresultaat...
full
 
hallo

ik heb zelf ook een zzr600d en op mijn rvs vervangings uitlaatbochten (4-2) zit ook zoon balanspijpje op die kon bij mij gewoon blijven zitten alleen moest ik wel ff de olie leidingen los halen en ff de radiateur loshalen om de uitlaatbochten er tussen te krijgen.

bij mij zat dat balanspijpje redelijk kort op de cilinders.

ik ging juist van een 4-2 naar een 4-1.


ontopic: die kun je gewoon weghalen. waarom geen andere demper zoeken voor de 4-1?

Als ik het echt gewild zou hebben, zou het wel gelukt zijn. Maar de olieleiding zat zo geknakt dat het mij niet goed leek (zeker omdat een uitlaat heet wordt.

Het was kiezen: linkpijpje eruit, of andere olieleidingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan