Velgverbreden en van 17 naar 18 inch

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
We zijn bezig met een project waar een verbreed zxr750 wiel in zit,dit wiel is van 5.5 naar 10inch breed gegaan en van 17 inch naar 18 inch.(300er band).Nou zouden we graag ook het voorwiel(ook zxr750) willen verbreden en dan naar 6J gaan en ook 18 inch zodat er een 180/190er band op kan.Zo komt het spul weer in verhouding.
En nee,sturen doet het niet.....hoeft ook niet....puur een poserfiets. O-)
We weten dat er een Duits bedrijf is(Deget)die dat doet maar misschien dat er nog andere bedrijven zijn of hobbyisten die dit zien zitten.
Heb je wat nuttige info,geef een brul! :+

Gr.Gerard :W

Pic van het achterwiel,zo moet het voorwiel ook worden en dan 6J.
full
 
Is het niet makkelijker om een achtervelg van een hayabusa/tl1000/gsx1400 te vermaken, die zijn namelijk al 6j. Alleen dan wel 17". Misschien een ring erop (laten?) lassen en dan naar de juiste maat afdraaien. De spaken zijn bijna gelijk aan die van de kawa.

Zit je nog met de hele andere naaf m.b.t.de voorremschijven. :X
 
Volgens mij gebruiken ze bij Deget eigen ringen, dus van een velg draaien ze de buitenzijden eraf en gebruiken vervolgens hun eigen ringen die ze er weer oplassen.

Stalen velgen verbreden (voornamelijk auto) zijn wel paar adresjes voor in NL maar alu ?
 
Volgens mij gebruiken ze bij Deget eigen ringen, dus van een velg draaien ze de buitenzijden eraf en gebruiken vervolgens hun eigen ringen die ze er weer oplassen.

Stalen velgen verbreden (voornamelijk auto) zijn wel paar adresjes voor in NL maar alu ?


Klopt ja,dat lassen is het probleem niet maar de ringen draaien wel en de zooi dan weer afdraaien.Ben bang dat er weinig hier zijn met zo'n draaibank.
 
je kan een mailtje sturen met een paar foto,s naar www.rindt-felgen.de
als je deget overweegt is dit iig 1/3 goedkoper

als ik mijn gts velg had willen verbreden was ik hier ook heen gegaan ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan