Yamaha r6 valt stil

Spritske

Rookie
1 apr 2014
4
0
Ik rij met een yamaha r6. Ik zit met het volgend probleem. Als mijnen moto koud heeft rijd hij normaal maar eens hij wat warm heeft ( 76 graden ongeveer) begint hij een ander lawaai. Hij zit lijk af om op toeren te komen. Als ik mijn koppeling los laat valt hij gewoon stil. Hij heeft wel lang stil gestaan. Heb je hier een gedacht over wat het probleem zou kunnen zijn?
 
Het is een yamaha van 2004. Tijdens het rijden en hou mijn koppeling in valt hij stil. Als ik hem terug start wil hij niet stationair draaien. Hij doet dit nu ongeveer een 1 km rijden.
 
Ik denk dat je TPS sensor stuk is.
Is een bekende kwaal bij de 03 en 04 R6 blokken. Dat kunnen de meeste dealers je ook wel vertellen.

Geeft geen problemen bij koud, maar eenmaal warm gaat de motor zeer onregelmatig stationair lopen, of doet dit nauwelijks meer.

Je kunt hem vervangen, en online is ook nog wel ergens te vinden hoe je hem zelf kunt maken (maar daar zou ik niet aan beginnen)

Succes!
 
Een TPS sensor vervroegd toch alleen de ontsteking vanaf ongeveer 3/4 gas? Dat heeft dan toch niets met warme of koude motor te maken?

Zeker als de motor lang stil gestaan heeft lijkt het mij eerder een carburatieprobleem, tenzij het een injectiefiets is.... daar is TS niet bepaald duidelijk over! :)
 
Een TPS sensor vervroegd toch alleen de ontsteking vanaf ongeveer 3/4 gas? Dat heeft dan toch niets met warme of koude motor te maken?

Zeker als de motor lang stil gestaan heeft lijkt het mij eerder een carburatieprobleem, tenzij het een injectiefiets is.... daar is TS niet bepaald duidelijk over! :)

R6 is vanaf 2003 injectie.

Het heeft echt invloed op de stationair loop, ik heb het zelf ondervonden, en als je zoekt op MF vindt je voor R6'n meer van deze problemen met gelijke oorzaak.

Het begint pas als die warm wordt daar blijkbaar de elektrische choke of iets dergelijke de fout opvangt van de TPS. Tenminste dat is mijn idee. Geen techinische onderbouwing maar ook dit was identiek bij mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan